"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar" | RetailDetail

"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar"

"In 2020 is online wijnhandel goed voor 10 miljard dollar"

De online verkoop van wijn zou de komende vier jaar jaarlijks met bijna 12% groeien, verwachten analisten van de Rabobank. Tegen 2020 zou de online wijnhandel zo moeten groeien van zes naar tien miljard dollar per jaar.

Investeren in online

Rabobank stelt dat de online verkoop van wijn in het eerste kwartaal van 2015 in het Verenigd Koninkrijk met 11% is gegroeid, terwijl de totale wijnverkoop met slechts 3,5% groeide. Een eerdere studie toonde al aan dat de wereldwijde online wijnverkoop sinds 2006 verzevenvoudigd is.

 

Uit het rapport van de bank blijkt dat de groeiende online verkoop voor een groot stuk te danken is aan de veranderende consument: de generatie van de millenials drinkt immers meer wijn en is bovendien meer gewend om online te kopen.

 

Toch waarschuwen de analisten de wijnhandelaars dat ze niet gewoon online aanwezig moeten zijn om ook online te verkopen: ze zullen moeten investeren in het online kanaal om het ook succesvol te maken. Daarbij kunnen ze gebruik maken van sociale media, maar ze kunnen ook hulpmiddelen aanbieden, die het voor de consument eenvoudiger moet maken om de juiste wijn te kiezen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.