2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016 | RetailDetail

2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016

2,5 miljoen meer klanten voor McDonald’s België in 2016

In 2016 heeft McDonald’s België 44,5 miljoen klanten over de vloer gekregen: dat zijn er 2,5 miljoen meer dan een jaar eerder. Onder andere het succes van de nieuwe McDo 2.0-formule heeft bijgedragen tot de groei van de fastfoodketen.

Tevredenheid over nieuw concept

Vorig jaar introduceerde McDonald’s in een aantal Belgische filialen het nieuwe concept, waarin wordt gewerkt met à la minute bereiding van hamburgers, bestelzuilen en tafelbediening. Momenteel is het concept bij 15 vestigingen in België te vinden, maar op termijn moet het in alle vestigingen geïmplementeerd worden.

 

Tot nu toe is de feedback van de klant over de nieuwe formule overwegend positief: klanten vinden de tafelbediening bijzonder handig en de vrees voor minder menselijk contact en een terugval van de tewerkstelling leek onterecht. “Door de bediening aan tafel is er net meer menselijk contact tussen de klanten en onze medewerkers. Bovendien heeft McDo 2.0 één à twee extra arbeidsplaatsen gecreëerd in de restaurants waar het geïmplementeerd werd. We hebben dus eigenlijk meer personeel nodig: om de klanten te begroeten, ze te begeleiden bij de bestelzuilen en ze aan tafel te bedienen”, zegt Muhudin Aydin, die verantwoordelijk was voor de implementatie van McDo 2.0.

 

Ook de medewerkers zijn positief over de nieuwe formule, omdat ze zo meer contact met de klant en meer flexibiliteit hebben. In 2017 zal het concept dan ook tegen hetzelfde tempo verder uitgerold worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.