26 banen op de tocht bij Coca-Cola België

26 banen op de tocht bij Coca-Cola België

26 banen op de tocht bij Coca-Cola België

Bij frisdrankproducent Coca-Cola verliezen 26 Belgische werknemers hun baan. Door een Europees herstructureringsplan verdwijnen vooral kaderfuncties.

Europese herstructurering

De vakbonden kregen het nieuws woensdagvoormiddag te horen tijdens een bijzondere ondernemingsraad in Anderlecht. Volgens Karin Schaerlaekens, secretaris van de christelijke bediendebond LBC-NVK, worden vooral kaderfuncties getroffen, zo bevestigde ze aan persbureau Belga.

 

Volgens de vakbondssecretaris verliest een twaalftal werknemers uit de vestiging in Wilrijk zijn baan, de resterende ontslagen zijn verspreid over andere vestigingen. De betrokken werknemers stonden in voor het aansturen van de productie op Europees niveau, maar Coca-Cola wil die verantwoordelijkheid meer op lokaal niveau leggen.

 

Coca-Cola telde in België eind 2015 ruim 2.500 werknemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.