30ml opent biologische saladebar CROP | RetailDetail

30ml opent biologische saladebar CROP

30ml opent biologische saladebar CROP

De uitbaters van de Utrechtse koffiebar 30ml openen in januari een biologische saladebar onder de naam CROP. Het versconcept zal een combinatie bieden van een ‘stadssupermarkt’ en een horecagedeelte.

“Meeste afhaaleten is ongezond”

In het winkelgedeelte zal CROP verse biologische producten verkopen, zoals salades voor thuisconsumptie, met daarnaast ook een zitruimte en terras waar de producten kunnen worden genuttigd.

 

Omdat de meeste ‘take-aways’ in Utrecht volgens 30ml van de ongezonde soort zijn, schatten de initiatiefnemers als meest directe concurrentie voornamelijk de supermarkt met kant-en-klare salades, de biologische supermarkt voor ingrediënten voor salades en gespecialiseerde eetwinkels in. De nieuwe saladebar wil zich dan ook positioneren door gemak, versheid en innovatieve producten op een betaalbare en laagdrempelige manier aan te bieden.

 

In de komende periode wordt het pand aan de Biltstraat grondig verbouwd. Koffiebrander 30ml – de maateenheid voor een espresso – heeft op dit moment al een espressobar in Utrecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.