30ml opent biologische saladebar CROP | RetailDetail

30ml opent biologische saladebar CROP

30ml opent biologische saladebar CROP

De uitbaters van de Utrechtse koffiebar 30ml openen in januari een biologische saladebar onder de naam CROP. Het versconcept zal een combinatie bieden van een ‘stadssupermarkt’ en een horecagedeelte.

“Meeste afhaaleten is ongezond”

In het winkelgedeelte zal CROP verse biologische producten verkopen, zoals salades voor thuisconsumptie, met daarnaast ook een zitruimte en terras waar de producten kunnen worden genuttigd.

 

Omdat de meeste ‘take-aways’ in Utrecht volgens 30ml van de ongezonde soort zijn, schatten de initiatiefnemers als meest directe concurrentie voornamelijk de supermarkt met kant-en-klare salades, de biologische supermarkt voor ingrediënten voor salades en gespecialiseerde eetwinkels in. De nieuwe saladebar wil zich dan ook positioneren door gemak, versheid en innovatieve producten op een betaalbare en laagdrempelige manier aan te bieden.

 

In de komende periode wordt het pand aan de Biltstraat grondig verbouwd. Koffiebrander 30ml – de maateenheid voor een espresso – heeft op dit moment al een espressobar in Utrecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.