7-Eleven opent winkel zonder personeel in Zuid-Korea | RetailDetail

7-Eleven opent winkel zonder personeel in Zuid-Korea

7-Eleven opent winkel zonder personeel in Zuid-Korea

7-Eleven, een Amerikaanse keten van kleine supermarkten, heeft in Zuid-Korea een winkel geopend zonder personeel. De winkel in de Lotte World Tower in Seoul maakt gebruikt van biometrische verificatie bij de betalingen.

Betalen met handpalm

Wanneer klanten voor de eerste keer gebruik willen maken van de winkel, moeten ze eerst de informatie van hun klantenkaart registreren. Die informatie wordt dan gelinkt aan de kenmerken van de handpalm van de gebruiker, zoals de grootte, kleur en vorm. Daarna kunnen ze bij het verlaten van de winkel verlaten betalen door gewoon hun hand boven een scanner te houden. Er is dus geen nood meer aan een kredietkaart, cash geld of een smartphone.

 

De technologie die de handpalm van de klant scant, wordt ook op andere plaatsen in de winkel gebruikt. Zo kunnen tabaksproducten enkel aangekocht worden, als de leeftijd van de klant eerst geverifieerd is door middel van een gescande handpalm. De producten worden in de betaalzone gescand met een speciale scanner, die de barcodes van alle producten in die zone scant en meteen de totale kost berekent van de aankopen. Producten moeten zo niet meer één per één gescand worden door de klant.

 

Voorlopig is de nieuwe winkel enkel beschikbaar voor 2.000 werknemers van de Lotte World Tower, maar de bedoeling is dat hij eind augustus voor het grote publiek beschikbaar komt. Daarnaast wordt er ook al werk gemaakt van een tweede filiaal.

 

Seven Eleven lijkt zo Amazon voor te zijn, dat een tijdje geleden al begon met een pilootproject rond Amazon Go, een eigen supermarkt zonder personeel. Die vertoonde echter nog enkele problemen en de voorstelling aan het grote publiek werd daarom uitgesteld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.