75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux | RetailDetail

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

HelloFresh Benelux gaat dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen. Dat is wat CEO Maartje Frederiks beweert in een interview dat verschijnt in het Nederlandse Emerce magazine.

"Benelux doet het goed"

De startup levert vandaag de dag wereldwijd maandelijks vier miljoen maaltijdboxen. In 2014 aan 172.000 actieve klanten. Cijfers van het aantal actieve abonnees voor de gehele groep dit jaar zijn nog niet bekendgemaakt. Naast België en Nederland is HelloFresh ook actief in Duitsland, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en de Verenigde Staten.

 

"Binnen de groep doet de Benelux het heel goed", zegt Frederiks tegen Emerce. "Net als vorig jaar verwachten we dit jaar een verdrievoudiging van het aantal abonnees, een verachtvoudiging van het aantal bezorgde maaltijden en een omzetgroei met factor elf."

 

Internationale ontwikkeling

HelloFresh biedt via een abonnementsmodel gezonde maaltijdboxen aan die thuis worden geleverd. De onderneming, ontstaan in Berlijn, waar sinds de start in 2011 ook het internationale hoofdkantoor gevestigd is, levert de ingrediënten waarmee je thuis aan de slag kan om drie of vijf complete maaltijden mee klaar te maken.

 

De belangrijkste aandeelhouders zijn Rocket Internet, dat vandaag de dag bijna 52 procent van de aandelen bezit, en Insight Venture Partners. In februari van dit jaar haalde de onderneming nog 126 miljoen dollar op van zijn aandeelhouders om de verdere ontwikkeling te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.