75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux | RetailDetail

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

75.000 actieve abonnees voor HelloFresh Benelux

HelloFresh Benelux gaat dit jaar de 75.000 actieve abonnees halen. Dat is wat CEO Maartje Frederiks beweert in een interview dat verschijnt in het Nederlandse Emerce magazine.

"Benelux doet het goed"

De startup levert vandaag de dag wereldwijd maandelijks vier miljoen maaltijdboxen. In 2014 aan 172.000 actieve klanten. Cijfers van het aantal actieve abonnees voor de gehele groep dit jaar zijn nog niet bekendgemaakt. Naast België en Nederland is HelloFresh ook actief in Duitsland, Australië, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk en de Verenigde Staten.

 

"Binnen de groep doet de Benelux het heel goed", zegt Frederiks tegen Emerce. "Net als vorig jaar verwachten we dit jaar een verdrievoudiging van het aantal abonnees, een verachtvoudiging van het aantal bezorgde maaltijden en een omzetgroei met factor elf."

 

Internationale ontwikkeling

HelloFresh biedt via een abonnementsmodel gezonde maaltijdboxen aan die thuis worden geleverd. De onderneming, ontstaan in Berlijn, waar sinds de start in 2011 ook het internationale hoofdkantoor gevestigd is, levert de ingrediënten waarmee je thuis aan de slag kan om drie of vijf complete maaltijden mee klaar te maken.

 

De belangrijkste aandeelhouders zijn Rocket Internet, dat vandaag de dag bijna 52 procent van de aandelen bezit, en Insight Venture Partners. In februari van dit jaar haalde de onderneming nog 126 miljoen dollar op van zijn aandeelhouders om de verdere ontwikkeling te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.