81 miljoen euro winst voor Sligro | RetailDetail

81 miljoen euro winst voor Sligro

81 miljoen euro winst voor Sligro

De Sligro Food Group heeft in 2015 een nettowinst gemaakt van 81 miljoen euro. Daarmee doet het een flink stuk beter dan in 2014. Eerder berichtte het foodbedrijf al dat ook de omzet in 2015 met bijna 4 procent was gegroeid.

Verdere uitrol Sligro 3.0

Vergeleken met 2014 gaat de nettowinst van Sligro Food Group er in 2015 met 17,4 procent op vooruit. Ook de omzet kende een groei van 3,8 procent naar 2,67 miljard euro. Zonder overnames, de extra verkoopweek in 2015 en de rookwaren zou de autonome groei van Sligro 1,1 procent hebben bedragen.

 

“Sligro Food Group behaalde in 2015 een recordwinst van 81 miljoen euro. In beide bedrijfsonderdelen was sprake van een forse toename van het resultaat. Wij zijn trots dat we juist in het jaar van ons 80-jarig bestaan, voor het eerst de grens van de € 80 miljoen wisten te passeren”, zegt Koen Slippens, directievoorzitter bij Sligro. “We zullen in 2016 volop doorgaan met de fysieke en online uitrol van Sligro 3.0, de voorbereidingen voor onze entree in België en de nieuwe formulegeneratie Emté 3.0 die eind 2015 in Dieren is gelanceerd.”

 

Sligro verwacht in 2016 het economisch herstel verder te zetten en zo een groei te hebben op beide afzetmarkten. “Bij Foodretail moeten we eerst het verschil met de marktontwikkeling verkleinen om vervolgens ook daar weer harder dan de markt te gaan groeien. Dat zal vooral door onze nieuwe formulegeneratie Emte 3.0 gedreven worden.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.