Aandeelhouders keuren fusie AB InBev en SABMiller massaal goed

Aandeelhouders keuren fusie AB InBev en SABMiller massaal goed

Aandeelhouders keuren fusie AB InBev en SABMiller massaal goed

Zowel de aandeelhouders van AB InBev als die van SABMiller hebben vandaag in groten getale de fusie tussen de twee drankenproducenten goedgekeurd. Bij beide bedrijven ging meer dan 95% van de aandeelhouders akkoord.

Naam blijft ongewijzigd

Bij AB InBev werden alle voorstellen rond de overname met meer dan 99% van de stemmen goedgekeurd. Ook bij SABMiller ging meer dan 97% akkoord met de fusie. Beide partijen hopen nu de fusie door te voeren op 10 oktober.

 

AB InBev zal voor de overname liefst 91,5 miljard euro neertellen. CEO Carlos Brito heeft wel al laten verstaan dat ditmaal de naam van het bedrijf ongewijzigd zal blijven. Het logo wordt wel licht aangepast, want de adelaar in het logo zal sneuvelen.

 

Nu de aandeelhouders akkoord zijn, staat niets de overname nog in de weg. Eerder kreeg AB InBev al groen licht van de verschillende concurrentiewaakhonden, al moesten daarvoor wel een aantal merken van de hand gedaan worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.