Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com

Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com
Shutterstock

Bij maaltijdbezorger Takeaway.com is het aantal bestellingen in het vierde kwartaal van 2017 met 30% gegroeid. 

 

26% groei in Benelux

In totaal verwerkte het bedrijf 19,3 miljoen bestellingen, tegenover net geen 15 miljoen een jaar eerder. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 29% naar 6,9 miljoen, terwijl het aantal orders in Nederland met een kwart steeg naar 7,5 miljoen. Op de andere markten, waarbij onder andere België en Frankrijk, groeide Takeaway met 39% naar 4,9 miljoen bestellingen. Vanaf 11 februari trekt Takeaway zich wel terug uit Frankrijk.

 

Takeaway geeft ook iets meer informatie over de groei in de Benelux, waar het aantal bestellingen met 26% steeg naar 8,7 miljoen bestellingen. In België werden er dus ongeveer 1 miljoen bestellingen geplaatst in het vierde kwartaal van 2017.

 

Comfortabel marktleider

“Takeaway.com is nu comfortabel marktleider op al zijn belangrijkste markten en we hebben er vertrouwen in dat we marktaandeel zullen blijven winnen”, zegt CEO Jitse Groen. “We zijn vastberaden om 2018 nog succesvoller te maken dan 2017.” Het bedrijf is vooral tevreden over de resultaten van het vierde kwartaal van 2017, omdat er ook in het vierde kwartaal van 2016 al sprake was van een forse groei. Toen werd vlak na de beursgang immers fors geïnvesteerd in marketing, wat zorgde voor een snellere groei.

 

Voor het volledige boekjaar groeide het aantal bestellingen met 38% naar 68,3 miljoen. In Duitsland groeide de bezorger met 38%, terwijl Nederland een sprong maakte van 30%. In de Benelux steeg het aantal bestellingen met 33% naar 31,8 miljoen. De volledige resultaten voor het boekjaar 2017, het eerste volledige jaar sinds de beursgang, worden bekendgemaakt op 28 februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Zo hard groeit Amazon in food

22/01/2018

E-commerce vertegenwoordigt nog steeds een beperkt aandeel in de foodverkopen, maar de Amerikaanse én Europese groeicijfers van Amazon voor het jaar 2017 ogen bepaald indrukwekkend. Is het kantelpunt nabij?

Amazon opent eerste winkel zonder kassa’s voor grote publiek

22/01/2018

Amazon opent vandaag in Seattle, nabij zijn hoofdkantoor, de eerste winkel zonder kassa’s voor het grote publiek. Het was al langer bezig met een test bij het eigen personeel, maar nu krijgt dus iedereen toegang.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Back to top