Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com | RetailDetail

Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com

Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com
Shutterstock

Bij maaltijdbezorger Takeaway.com is het aantal bestellingen in het vierde kwartaal van 2017 met 30% gegroeid. 

 

26% groei in Benelux

In totaal verwerkte het bedrijf 19,3 miljoen bestellingen, tegenover net geen 15 miljoen een jaar eerder. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 29% naar 6,9 miljoen, terwijl het aantal orders in Nederland met een kwart steeg naar 7,5 miljoen. Op de andere markten, waarbij onder andere België en Frankrijk, groeide Takeaway met 39% naar 4,9 miljoen bestellingen. Vanaf 11 februari trekt Takeaway zich wel terug uit Frankrijk.

 

Takeaway geeft ook iets meer informatie over de groei in de Benelux, waar het aantal bestellingen met 26% steeg naar 8,7 miljoen bestellingen. In België werden er dus ongeveer 1 miljoen bestellingen geplaatst in het vierde kwartaal van 2017.

 

Comfortabel marktleider

“Takeaway.com is nu comfortabel marktleider op al zijn belangrijkste markten en we hebben er vertrouwen in dat we marktaandeel zullen blijven winnen”, zegt CEO Jitse Groen. “We zijn vastberaden om 2018 nog succesvoller te maken dan 2017.” Het bedrijf is vooral tevreden over de resultaten van het vierde kwartaal van 2017, omdat er ook in het vierde kwartaal van 2016 al sprake was van een forse groei. Toen werd vlak na de beursgang immers fors geïnvesteerd in marketing, wat zorgde voor een snellere groei.

 

Voor het volledige boekjaar groeide het aantal bestellingen met 38% naar 68,3 miljoen. In Duitsland groeide de bezorger met 38%, terwijl Nederland een sprong maakte van 30%. In de Benelux steeg het aantal bestellingen met 33% naar 31,8 miljoen. De volledige resultaten voor het boekjaar 2017, het eerste volledige jaar sinds de beursgang, worden bekendgemaakt op 28 februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.