Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com | RetailDetail

Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com

Aantal orders groeit met derde bij Takeaway.com
Shutterstock

Bij maaltijdbezorger Takeaway.com is het aantal bestellingen in het vierde kwartaal van 2017 met 30% gegroeid. 

 

26% groei in Benelux

In totaal verwerkte het bedrijf 19,3 miljoen bestellingen, tegenover net geen 15 miljoen een jaar eerder. In Duitsland groeide het aantal bestellingen met 29% naar 6,9 miljoen, terwijl het aantal orders in Nederland met een kwart steeg naar 7,5 miljoen. Op de andere markten, waarbij onder andere België en Frankrijk, groeide Takeaway met 39% naar 4,9 miljoen bestellingen. Vanaf 11 februari trekt Takeaway zich wel terug uit Frankrijk.

 

Takeaway geeft ook iets meer informatie over de groei in de Benelux, waar het aantal bestellingen met 26% steeg naar 8,7 miljoen bestellingen. In België werden er dus ongeveer 1 miljoen bestellingen geplaatst in het vierde kwartaal van 2017.

 

Comfortabel marktleider

“Takeaway.com is nu comfortabel marktleider op al zijn belangrijkste markten en we hebben er vertrouwen in dat we marktaandeel zullen blijven winnen”, zegt CEO Jitse Groen. “We zijn vastberaden om 2018 nog succesvoller te maken dan 2017.” Het bedrijf is vooral tevreden over de resultaten van het vierde kwartaal van 2017, omdat er ook in het vierde kwartaal van 2016 al sprake was van een forse groei. Toen werd vlak na de beursgang immers fors geïnvesteerd in marketing, wat zorgde voor een snellere groei.

 

Voor het volledige boekjaar groeide het aantal bestellingen met 38% naar 68,3 miljoen. In Duitsland groeide de bezorger met 38%, terwijl Nederland een sprong maakte van 30%. In de Benelux steeg het aantal bestellingen met 33% naar 31,8 miljoen. De volledige resultaten voor het boekjaar 2017, het eerste volledige jaar sinds de beursgang, worden bekendgemaakt op 28 februari.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.