Aardappelketen Pechka opent testvestiging in Tilburg | RetailDetail

Aardappelketen Pechka opent testvestiging in Tilburg

Aardappelketen Pechka opent testvestiging in Tilburg

Op 2 februari opent in Tilburg een testvestiging van Pechka. Het wordt de eerste locatie in Nederland van dit horecaconcept, dat in Oost-Europa erg bekend is door zijn gepofte aardappels en verse toppings. De keten Pechka (“oven”) telt in Rusland vierhonderd winkels.

Aangepast aan lokale consumenten

De vestiging aan het Prof. De Moorplein is een initiatief van drie studenten en moet een gezond en betaalbaar alternatief vormen voor gangbare fastfoodproducten. Pechka serveert "verantwoorde ovenmaaltijden met aardappel van over de hele wereld". Naast gepofte aardappel biedt Pechka een variatie aan andere aardappelproducten: voor het ontbijt staat bijvoorbeeld zoete aardappel met kwark en kaneel of aardappelpannenkoeken op de kaart.

 

Aardappelgroothandel Jansen-Dongen, leverancier van aardappelen aan de Russische Pechka-keten, paste het oorspronkelijke concept aan aan de westerse consument. Jansen-Dongen heeft samen met de studenten onderzocht hoe het concept aansluit bij de behoeften van de hedendaagse consument. Deze is "in een verzadigde, snel veranderende en globale markt op zoek naar ontspanning en beleving", aldus de initiatiefnemers.

 

“Onze doelstelling is om in iedere Nederlandse studentenstad een Pechka te openen. We willen in drie tot vijf jaar naar tien vestigingen toe”, aldus Michiel van Wandelen, student aan de NHTV en verantwoordelijk voor marketing en content van Pechka.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.