Aardappelketen Pechka opent testvestiging in Tilburg | RetailDetail

Aardappelketen Pechka opent testvestiging in Tilburg

Aardappelketen Pechka opent testvestiging in Tilburg

Op 2 februari opent in Tilburg een testvestiging van Pechka. Het wordt de eerste locatie in Nederland van dit horecaconcept, dat in Oost-Europa erg bekend is door zijn gepofte aardappels en verse toppings. De keten Pechka (“oven”) telt in Rusland vierhonderd winkels.

Aangepast aan lokale consumenten

De vestiging aan het Prof. De Moorplein is een initiatief van drie studenten en moet een gezond en betaalbaar alternatief vormen voor gangbare fastfoodproducten. Pechka serveert "verantwoorde ovenmaaltijden met aardappel van over de hele wereld". Naast gepofte aardappel biedt Pechka een variatie aan andere aardappelproducten: voor het ontbijt staat bijvoorbeeld zoete aardappel met kwark en kaneel of aardappelpannenkoeken op de kaart.

 

Aardappelgroothandel Jansen-Dongen, leverancier van aardappelen aan de Russische Pechka-keten, paste het oorspronkelijke concept aan aan de westerse consument. Jansen-Dongen heeft samen met de studenten onderzocht hoe het concept aansluit bij de behoeften van de hedendaagse consument. Deze is "in een verzadigde, snel veranderende en globale markt op zoek naar ontspanning en beleving", aldus de initiatiefnemers.

 

“Onze doelstelling is om in iedere Nederlandse studentenstad een Pechka te openen. We willen in drie tot vijf jaar naar tien vestigingen toe”, aldus Michiel van Wandelen, student aan de NHTV en verantwoordelijk voor marketing en content van Pechka.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.