AB InBev en Katoen Natie investeren in grootste bierteminal ter wereld | RetailDetail

AB InBev en Katoen Natie investeren in grootste bierteminal ter wereld

AB InBev en Katoen Natie investeren in grootste bierteminal ter wereld
Foto AB InBev

Katoen Natie heeft zijn contract voor de verscheping van bieren van AB InBev via de haven van Antwerpen met vijf jaar verlengd. Over twee jaar moet de terminal vier miljard pintjes per jaar verschepen en de grootste bierterminal ter wereld zijn.

Export naar Noord-Amerika

De terminal staat vooral in voor de verscheping van Stella Artois, Hoegaarden en Leffe naar Noord-Amerika. Tegelijk zorgt het voor de import van Corona-bier. Dagelijks gaat het om zowat 175 vrachtwagens en 185 containers. Sinds begin 2015 wordt een deel van het transport met zogenaamde supertrucks gedaan.

 

De plannen voor de komende jaren zijn erg ambitieus: jaarlijks worden er nu twee miljard pintjes verscheept, maar over een jaar moeten er dat al drie miljard zijn en een jaar later zelfs vier miljard. Om die groei op te vangen, hoopt topman Huts aan het Delwaidedok bijkomende concessiegronden te verwerven. Vandaag beschikt hij er over tien hectare. Vorig jaar maakte Katoen Natie al bekend er 98 miljoen euro te willen investeren in nieuwe magazijnen.

 

De Antwerpse havenschepen Marc Van Peel liet al verstaan dat er snel een beslissing zou worden genomen over de mogelijke uitbreiding van de concessie.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.