AB InBev en SABMiller vestigen zich in Leuven | RetailDetail

AB InBev en SABMiller vestigen zich in Leuven

AB InBev en SABMiller vestigen zich in Leuven
http://www.shutterstock.com/pic-310298165/

Na de fusie van bierbrouwers AB InBev en SABMiller zal het hoofdkantoor in Leuven komen. Daarnaast komt er ook nog een groot kantoor in New York. Carlos Brito komt aan het hoofd van het bedrijf te staan.

 

9 geografische zones

Onder Carlos Brito wordt een team samengesteld van ‘functional chiefs’ voor de verschillende activiteiten en ‘zone presidents’, die de verschillende geografische zones moeten leiden. Zo wordt Mauricio Leyva, managing director bij SABMiller, verantwoordelijk voor de zone Midden-Amerika. Er zit met Jan Craps ook één Belg in het gezelschap. Hij wordt zone president van Azië Zuid.

 

In totaal zal het nieuwe fusiebedrijf opgedeeld worden in negen geografische zones: Noord-Amerika, Midden-Amerika, Latijns-Amerika noord, Latijns-Amerika zuid, Latijns-Amerika COPEC, Europa, Azië Noord, Azië Zuid en Afrika.

 

De kantoren van SABMiller in Hongkong, Peking en Miami sluiten alvast de deuren. In het Britse Woking blijft tijdelijk nog een aantal mensen aan de slag om verder te werken aan de integratie, terwijl er nog geen beslissing is genomen over de kantoren in het Zwitserse Zug. Dat is afhankelijk van het verkoopproces van de activiteiten in Centraal- en Oost-Europa.

 

De fusie tussen de twee grootste bierbrouwers ter wereld is momenteel wel nog niet helemaal afgerond. AB InBev en SABMiller hopen alles tegen 10 oktober afgerond te hebben. Ondertussen moeten de aandeelhouders wel nog hun fiat geven voor de fusie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.