AB InBev-families lanceren sapjesdivisie | RetailDetail

AB InBev-families lanceren sapjesdivisie

AB InBev-families lanceren sapjesdivisie

Verlinvest, het privé-investeringsfonds van de AB InBev-families de Mévius en de Spoelberch, heeft al zijn investeringen in gezondheidsdrankjes ondergebracht in een aparte holding. Die is nu al 590 miljoen euro waard.

Groeiende markt

De nieuwe holding, Verlinvest Beverages, bestaat uit investeringen in drie Amerikaanse bedrijven: Hint, Vita Coco en Sambazon. Die haalden tien jaar geleden amper omzet, maar zijn ondertussen dus al goed voor een flinke waardering. Hint, dat water met een fruitsmaakje maakt, haalde in 2015 een omzet van 70 miljoen dollar (67 miljoen euro). Vita Coco haalde in 2014 al een omzet van 420 miljoen dollar (402 miljoen euro). De omzet van Sambazon is niet bekend.

 

Verlinvest gaat als investeringsmaatschappij traditioneel op zoek naar een sterke return op investeringen en verkoopt normaal op gepaste tijd zijn aandelen, zoals het eerder al deed met de verkoop van Vitamin Water aan Coca-Cola. Nu lijkt het toch structureel aanwezig te willen blijven in de sapjessector, met de oprichting van Verlinvest Beverages. Mogelijk gaat het nu op zoek naar synergiën tussen de verschillende bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.