AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België | RetailDetail

AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België

AB InBev gaat Amerikaanse bieren promoten in België
Shutterstock

Brouwer AB InBev gaat meer inspanningen doen om zijn Amerikaanse Goose Island-bieren onder de aandacht te brengen in België. Die werden hier een jaar geleden al gelanceerd, maar moeten nu in meer cafés opduiken.

Proeverijen

Echt grote reclamecampagnes op tv of andere media komen er voorlopig niet, maar AB InBev gaat wel meer evenementen organiseren rond de bieren. Zo komen er ‘hoppy hours’ waarbij er proeverijen worden georganiseerd in cafés. Klanten kunnen ook prijzen winnen wanneer ze de bieren bestellen.

 

Brouwerij Goose Island is al sinds 2011 in handen van AB InBev en sinds vorig jaar worden de bieren ook in België verkocht, vooral in cafés met een ruime bierkaart. Ook bij Delhaize, Carrefour en Albert Heijn zijn de speciaalbieren te vinden. De focus op speciaalbieren is voor AB InBev de manier waarmee het omgaat met de veranderingen op de Belgische biermarkt. Belgen drinken immers steeds minder bier, en dan vooral minder pils.

 

Voorlopig zijn de Amerikaanse bieren in België verre van populair. Vorig jaar werd er slechts 5.876 hectoliter geïmporteerd uit de Verenigde Staten, ongeveer evenveel als de jaarproductie van brouwerij Westvleteren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.