AB InBev opent nieuwe brouwerij in China | RetailDetail

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China

AB InBev opent nieuwe brouwerij in China
Shutterstock

Brouwer AB InBev heeft een nieuwe brouwerij geopend in China, die jaarlijks 1,5 miljoen ton bier kan produceren en daarmee de grootste brouwerij van het bedrijf in Azië is. AB InBev hoopt zo te profiteren van de groeiende middenklasse in China.

Premiumbieren

Momenteel hebben de lokale Chinese merken meer dan de helft van de markt in handen, maar de Chinese consument begint steeds meer interesse te tonen in internationale bieren. Dat is goed nieuws voor AB InBev, dat zijn merken in China op de markt brengt als premium producten. Zo wordt Budweiser in China aanzien als een premiumbier en Stella Artois zelfs als ‘super-premium’. Dat laatste merk kende sinds zijn lancering in China drie jaar geleden alvast een tweecijferige omzetgroei.

 

De nieuwe brouwerij is niet enkel de grootste van AB InBev in Azië, ze voegt meteen ook een aantal technologische nieuwigheden toe. Zo werd de kwaliteitscontrole sterk verbeterd, waardoor defecte producten er nu automatisch uitgehaald worden. Daarnaast zijn er ook zonnepanelen geïnstalleerd om de brouwerij milieuvriendelijker te maken. Om de Chinese consument nog meer in contact te brengen met de bieren, werd de brouwerij ook gebouwd als een attractie, waar toeristen het brouwproces van nabij kunnen volgen.

 

Premiumtrucks

AB InBev wil niet enkel zijn brouwerijen milieuvriendelijker maken, maar ook het transport. Daarom heeft het bij Tesla een bestelling van 40 elektrische en zelfrijdende vrachtwagens geplaatst, meteen een van de grootste bestellingen voor Tesla. De nieuwe vrachtwagens moeten AB InBev helpen om zijn doel te bereiken om tegen 2025 30% minder CO2 uit te stoten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.