AB InBev overtreft net verwachtingen | RetailDetail

AB InBev overtreft net verwachtingen

AB InBev overtreft net verwachtingen
Shutterstock

De Belgisch-Braziliaanse bierbrouwer AB InBev heeft in het eerste kwartaal van 2017 net de verwachtingen van analisten weten te overtreffen. Ondanks een hogere omzet lag het verkochte volume wel net lager dan een jaar eerder.

Terugval in Noord-Amerika en EMEA

De omzet steeg in de eerste drie maanden van 2017 met 3,7% naar 12,9 miljard dollar (11,8 miljard euro). Daarmee klopt AB InBev net de verwachtingen van analisten, die hadden gemikt op een omzet van 12,8 miljard dollar. Toch was er wel een volumedaling van 0,5% ten opzichte van een jaar eerder, vooral door Noord-Amerika (-4,4%) en de zone EMEA (-2,7%). In andere regio’s was er sprake van een stijging of bleef het volume vrijwel stabiel.

 

De EBITDA steeg met 5,8% naar 4,8 miljard dollar (4,4 miljard euro). In Brazilië daalde de EBITDA wel met 23,3% wegens de daling van de opbrengsten per hectoliter met 1,8%, door een belastingverhoging die nog niet helemaal is doorgerekend.

 

De genormaliseerde winst steeg van 844 miljoen dollar (770 miljoen euro) naar 1,5 miljard dollar (1,3 miljard euro). Ook de integratie met SABMiller verloopt vlot: in het eerste kwartaal werd er zo 252 miljoen dollar (230 miljoen euro) aan synergiën gecreëerd. Voor het volledige jaar hoopt AB InBev zo 2,8 miljard dollar (2,6 miljard euro) te besparen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.