AB InBev pompt 2 miljard dollar in Verenigde Staten | RetailDetail

AB InBev pompt 2 miljard dollar in Verenigde Staten

AB InBev pompt 2 miljard dollar in Verenigde Staten

De Belgisch-Braziliaanse brouwer AB InBev gaat de komende jaren maar liefst twee miljard dollar (1,8 miljard euro) investeren in de Amerikaanse brouwerijen die deel uitmaken van de groep. Een kwart daarvan is al voor dit jaar.

Dalende verkoop aanpakken

Dat geld wordt gebruikt voor nieuwe verpakkings-, distributie- en brouwafdelingen. AB InBev wil met de investeringen tonen dat het vertrouwen heeft in de Amerikaanse economie en dat het zich voor lange tijd aan het land wil binden. Toch hebben de investeringen ook te maken met de mindere prestaties van AB InBev in de Verenigde Staten. In het eerste kwartaal verkocht het concern immers 4,7% minder bier en daalde de omzet met 2,6%. Vooral het succes van de kleinere lokale brouwers speelt het bedrijf parten.

 

Om daarop in te spelen kocht AB InBev de voorbije jaren ook al een tiental Amerikaanse ‘craft brewers’ en een deel van de investeringen zal dan ook gebruikt worden om die kleine brouwerijen verder uit te bouwen. Zo krijgt Elysian Brewing uit Washington vijftien miljoen euro, waardoor hun bier binnenkort in heel de Verenigde Staten te verkrijgen moet zijn.

 

Ook Goose Island is een voorbeeld van zo’n kleine Amerikaanse brouwerij die in handen is gekomen van AB InBev en daar flink van heeft geprofiteerd. Hun bier is zelfs al in onze contreien te verkrijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.