AB InBev start eigen keten eetcafés | RetailDetail

AB InBev start eigen keten eetcafés

AB InBev start eigen keten eetcafés

AB InBev gaat een keten van eetcafés uitbouwen rond het Amerikaanse speciaalbier Goose Island. De eerste vestiging van de keten opent dit jaar nog zijn deuren in Londen, volgend jaar is het dan de beurt aan België.

Snelle expansie

De Goose Island Vintage Ale House is de eerste verwezenlijking van een nieuwe divisie binnen AB InBev, die zich richt opde beleving rond hun merken. Het is de Belgisch-Braziliaanse brouwer meteen menens, want het is de bedoeling dat de keten eetcafés snel uitbreidt. De eerste vestiging moet nog voor Kerstmis zijn deuren openen in Balham, in het zuidwesten van Londen. Daarna zal er snel een tweede pub volgen in Londen, waarna de overstap naar België zal gemaakt worden. Een locatie voor die Belgische vestiging is nog niet gekend.

 

Goose Island kent zijn oorsprong in 1988 in Chicago, maar is sinds 2011 in handen van AB InBev. Dat telde toen 39 miljoen dollar (36,2 miljoen euro) neer voor de overname. Sindsdien werden er nog heel wat andere kleine speciaalbieren toegevoegd aan het assortiment van AB InBev.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.