AB InBev start eigen keten eetcafés | RetailDetail

AB InBev start eigen keten eetcafés

AB InBev start eigen keten eetcafés

AB InBev gaat een keten van eetcafés uitbouwen rond het Amerikaanse speciaalbier Goose Island. De eerste vestiging van de keten opent dit jaar nog zijn deuren in Londen, volgend jaar is het dan de beurt aan België.

Snelle expansie

De Goose Island Vintage Ale House is de eerste verwezenlijking van een nieuwe divisie binnen AB InBev, die zich richt opde beleving rond hun merken. Het is de Belgisch-Braziliaanse brouwer meteen menens, want het is de bedoeling dat de keten eetcafés snel uitbreidt. De eerste vestiging moet nog voor Kerstmis zijn deuren openen in Balham, in het zuidwesten van Londen. Daarna zal er snel een tweede pub volgen in Londen, waarna de overstap naar België zal gemaakt worden. Een locatie voor die Belgische vestiging is nog niet gekend.

 

Goose Island kent zijn oorsprong in 1988 in Chicago, maar is sinds 2011 in handen van AB InBev. Dat telde toen 39 miljoen dollar (36,2 miljoen euro) neer voor de overname. Sindsdien werden er nog heel wat andere kleine speciaalbieren toegevoegd aan het assortiment van AB InBev.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).