AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit | RetailDetail

AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev verhoogt bod op SABMiller door brexit

AB InBev heeft besloten om zijn bod op SABMiller met 1 pond te verhogen naar 45 pond per aandeel. Daar hadden de grootaandeelhouders van SABMiller om gevraagd: zij vonden dat het oorspronkelijke bod door de brexit minder waard is.

Brexit

Door de dreigende uitstap van de Britten uit de Europese unie heeft de waarde van het Britse pond een stevige duik genomen. Het nieuwe bod heeft nu een totale waarde van 79 miljard pond (94 miljard euro). Daarmee is het in euro ongeveer evenveel waard als het oorspronkelijke bod in oktober van vorig jaar. Het waren de grootaandeelhouders TCI, Davidson Kempner Capital en Elliott Management van SABMiller die aan AB InBev hadden gevraagd om hun bod te verhogen.

 

Ondertussen komt de afronding van de fusie tussen de twee grootste bierbrouwers ter wereld steeds dichterbij. Enkele dagen geleden kregen de twee bedrijven nog de goedkeuring van het Amerikaanse gerecht, mits het invullen van enkele voorwaarden. Ook Europa gaf eerder al zijn goedkeuring. Nu is het enkel nog wachten op groen licht vanwege China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.