AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen | RetailDetail

AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen

AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen

Bierbrouwer AB InBev wil de merken Peroni en Grolsch snel van de hand doen. Nog in het eerste kwartaal van volgend jaar moeten beide biermerken verkocht worden. De verkoop komt er zodat de fusie met SABMiller kan worden goedgekeurd.

 

Mogelijk bod Heineken

De verkoop van Peroni en Grolsch moet AB InBev in totaal ongeveer 1,8 miljard euro opbrengen. Er zouden al verschillende geïnteresseerden zijn voor een overname, onder andere KKR en Bain Capital. Daarnaast zouden Heineken en Carlsberg overwegen om een gezamenlijk bod te doen.


AB InBev neemt deze week al contact op met mogelijke overnemers. Het wil voor half januari niet-bindende biedingen ontvangen, om zo de hele verkoop tegen het begin van maart 2016 af te ronden.


Grolsch en Peroni zijn momenteel nog eigendom van SABMiller, maar moeten verkocht worden zodat de fusie tussen de twee grote bierbrouwers kan doorgaan. Samen worden ze veruit de grootste bierproducent ter wereld, op grote afstand gevolgd door Heineken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.