AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen | RetailDetail

AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen

AB InBev wil Grolsch en Peroni snel verkopen

Bierbrouwer AB InBev wil de merken Peroni en Grolsch snel van de hand doen. Nog in het eerste kwartaal van volgend jaar moeten beide biermerken verkocht worden. De verkoop komt er zodat de fusie met SABMiller kan worden goedgekeurd.

 

Mogelijk bod Heineken

De verkoop van Peroni en Grolsch moet AB InBev in totaal ongeveer 1,8 miljard euro opbrengen. Er zouden al verschillende geïnteresseerden zijn voor een overname, onder andere KKR en Bain Capital. Daarnaast zouden Heineken en Carlsberg overwegen om een gezamenlijk bod te doen.


AB InBev neemt deze week al contact op met mogelijke overnemers. Het wil voor half januari niet-bindende biedingen ontvangen, om zo de hele verkoop tegen het begin van maart 2016 af te ronden.


Grolsch en Peroni zijn momenteel nog eigendom van SABMiller, maar moeten verkocht worden zodat de fusie tussen de twee grote bierbrouwers kan doorgaan. Samen worden ze veruit de grootste bierproducent ter wereld, op grote afstand gevolgd door Heineken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.