AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen | RetailDetail

AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen

AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen
Shutterstock

AB InBev is op zoek naar een overnemer voor de Duitse biermerken Hasseröder en Diebels. De Belgische bierreus hoopt ongeveer 200 miljoen euro te vangen voor de deal.

Vroeg stadium

De verkoop van de twee biermerken is nog een uitloper van de overname van sectorgenoot SABMiller, waarbij eerder al enkele Europese merken van SABMiller van de hand werden gedaan. Onder andere Grolsch vond toen nieuw onderdak.

 

Bij AB InBev wordt bevestigd dat er inderdaad nagedacht wordt over de toekomst van de twee merken en dat er wordt gepraat met kandidaat-overnemers. “Maar we zitten nog in een zeer vroeg stadium”, aldus een woordvoerder van het bedrijf. Het verwacht de eerste boden binnen te krijgen voor de zomerbreak.

 

Beide merken worden enkel in Duitsland verkocht en hebben een gezamenlijke omzet van 140 miljoen euro. Ze hebben wel een hoge winstmarge, wat ze een interessante prooi maakt voor overnemers. Analisten verwachten dan ook dat er minstens 200 miljoen euro wordt neergeteld bij de verkoop van Hasseröder en Diebels. Het zullen waarschijnlijk brouwers met een sterke aanwezigheid in Duitsland zijn die interesse zullen tonen, zoals onder andere Bitburger en Radeberger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.