AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen | RetailDetail

AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen

AB InBev wil twee Duitse biermerken verkopen
Shutterstock

AB InBev is op zoek naar een overnemer voor de Duitse biermerken Hasseröder en Diebels. De Belgische bierreus hoopt ongeveer 200 miljoen euro te vangen voor de deal.

Vroeg stadium

De verkoop van de twee biermerken is nog een uitloper van de overname van sectorgenoot SABMiller, waarbij eerder al enkele Europese merken van SABMiller van de hand werden gedaan. Onder andere Grolsch vond toen nieuw onderdak.

 

Bij AB InBev wordt bevestigd dat er inderdaad nagedacht wordt over de toekomst van de twee merken en dat er wordt gepraat met kandidaat-overnemers. “Maar we zitten nog in een zeer vroeg stadium”, aldus een woordvoerder van het bedrijf. Het verwacht de eerste boden binnen te krijgen voor de zomerbreak.

 

Beide merken worden enkel in Duitsland verkocht en hebben een gezamenlijke omzet van 140 miljoen euro. Ze hebben wel een hoge winstmarge, wat ze een interessante prooi maakt voor overnemers. Analisten verwachten dan ook dat er minstens 200 miljoen euro wordt neergeteld bij de verkoop van Hasseröder en Diebels. Het zullen waarschijnlijk brouwers met een sterke aanwezigheid in Duitsland zijn die interesse zullen tonen, zoals onder andere Bitburger en Radeberger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.