Actie voor betere eieren groot succes | RetailDetail

Actie voor betere eieren groot succes

Actie voor betere eieren groot succes

Verschillende bedrijven hebben gehoor gegeven aan een oproep van Wakker Dier om niet langer gebruik te maken van kooi-eieren en over te schakelen naar diervriendelijke versies. Onder andere DeliXL en Olvarit stappen over.

Afkomst vaak onduidelijk

Daarnaast volgen ook producenten Bolletje, Gijs streekproducten en Yil'driz hetzelfde voorbeeld. Zij zullen allemaal zo snel mogelijk overschakelen op eieren van kippen die niet in een kooi worden gehouden. Olvarit wil begin volgend jaar al haar babyvoeding maken met diervriendelijke eieren.

 

Wakker Dier voert sinds deze zomer een nieuwe campagne waarbij het zo veel mogelijk kippen uit kooien wil krijgen en waar mogelijk terug in de wei. De gemiddelde Nederlander eet per jaar ongeveer 44 verwerkte eieren. Vaak is het niet duidelijk waar die van afkomstig zijn en staat er simpelweg 'ei' of 'eiwit' op de verpakking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.