Actie voor betere eieren groot succes | RetailDetail

Actie voor betere eieren groot succes

Actie voor betere eieren groot succes

Verschillende bedrijven hebben gehoor gegeven aan een oproep van Wakker Dier om niet langer gebruik te maken van kooi-eieren en over te schakelen naar diervriendelijke versies. Onder andere DeliXL en Olvarit stappen over.

Afkomst vaak onduidelijk

Daarnaast volgen ook producenten Bolletje, Gijs streekproducten en Yil'driz hetzelfde voorbeeld. Zij zullen allemaal zo snel mogelijk overschakelen op eieren van kippen die niet in een kooi worden gehouden. Olvarit wil begin volgend jaar al haar babyvoeding maken met diervriendelijke eieren.

 

Wakker Dier voert sinds deze zomer een nieuwe campagne waarbij het zo veel mogelijk kippen uit kooien wil krijgen en waar mogelijk terug in de wei. De gemiddelde Nederlander eet per jaar ongeveer 44 verwerkte eieren. Vaak is het niet duidelijk waar die van afkomstig zijn en staat er simpelweg 'ei' of 'eiwit' op de verpakking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.