Actie voor betere eieren groot succes

Actie voor betere eieren groot succes

Verschillende bedrijven hebben gehoor gegeven aan een oproep van Wakker Dier om niet langer gebruik te maken van kooi-eieren en over te schakelen naar diervriendelijke versies. Onder andere DeliXL en Olvarit stappen over.

Afkomst vaak onduidelijk

Daarnaast volgen ook producenten Bolletje, Gijs streekproducten en Yil'driz hetzelfde voorbeeld. Zij zullen allemaal zo snel mogelijk overschakelen op eieren van kippen die niet in een kooi worden gehouden. Olvarit wil begin volgend jaar al haar babyvoeding maken met diervriendelijke eieren.

 

Wakker Dier voert sinds deze zomer een nieuwe campagne waarbij het zo veel mogelijk kippen uit kooien wil krijgen en waar mogelijk terug in de wei. De gemiddelde Nederlander eet per jaar ongeveer 44 verwerkte eieren. Vaak is het niet duidelijk waar die van afkomstig zijn en staat er simpelweg 'ei' of 'eiwit' op de verpakking.

Tags: