Agf centraal in nieuwe voetbalactie Plus | RetailDetail

Agf centraal in nieuwe voetbalactie Plus

Agf centraal in nieuwe voetbalactie Plus

Supermarktketen Plus is een actie begonnen met voetbalbekers die kinderen moet stimuleren meer groente en fruit te eten. Wie verschillende soorten groente en fruit koopt, ontvangt een 3D-beker met spelers uit de Eredivisie.

'Groenten zijn Krachtvoer'

Plus is op dit moment eigenaar van de marketingrechten voor de Eredivisie voor de supermarktsector. Eerder werden onder meer spaaracties met voetbalplaatjes gevoerd, maar met deze campagne wil Plus specifiek een verband leggen tussen de consumptie van groente en fruit en het bedrijven van topsport. Naar eigen zeggen is Plus de eerste supermarktketen die een agf-actie opzet die speciaal gericht is op kinderen. De overkoepelende naam van de actie is 'Krachtvoer'.

 

Vanaf 10 februari kunnen klanten van de supermarktketen sparen voor 3D-bekers van acht spelers van verschillende clubs in de Eredivisie. Deze bekers hebben steeds een andere 'powerkracht'. Die moeten laten zien dat door gezond eten sprongkracht, loopkracht, schotkracht en stopkracht kunnen verbeteren.

 

De actie wordt ondersteund met een tv- en radiocommercial, in het huisblad van de formule en door middel van promotie in de folder en in de winkel. Iedere week wordt er met de actie een andere soort groente of fruit in het zonnetje gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.