Agf centraal in nieuwe voetbalactie Plus | RetailDetail

Agf centraal in nieuwe voetbalactie Plus

Agf centraal in nieuwe voetbalactie Plus

Supermarktketen Plus is een actie begonnen met voetbalbekers die kinderen moet stimuleren meer groente en fruit te eten. Wie verschillende soorten groente en fruit koopt, ontvangt een 3D-beker met spelers uit de Eredivisie.

'Groenten zijn Krachtvoer'

Plus is op dit moment eigenaar van de marketingrechten voor de Eredivisie voor de supermarktsector. Eerder werden onder meer spaaracties met voetbalplaatjes gevoerd, maar met deze campagne wil Plus specifiek een verband leggen tussen de consumptie van groente en fruit en het bedrijven van topsport. Naar eigen zeggen is Plus de eerste supermarktketen die een agf-actie opzet die speciaal gericht is op kinderen. De overkoepelende naam van de actie is 'Krachtvoer'.

 

Vanaf 10 februari kunnen klanten van de supermarktketen sparen voor 3D-bekers van acht spelers van verschillende clubs in de Eredivisie. Deze bekers hebben steeds een andere 'powerkracht'. Die moeten laten zien dat door gezond eten sprongkracht, loopkracht, schotkracht en stopkracht kunnen verbeteren.

 

De actie wordt ondersteund met een tv- en radiocommercial, in het huisblad van de formule en door middel van promotie in de folder en in de winkel. Iedere week wordt er met de actie een andere soort groente of fruit in het zonnetje gezet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.