AH beste werkgever tijdens vakantie | RetailDetail

AH beste werkgever tijdens vakantie

AH beste werkgever tijdens vakantie
Nederlandse jongeren noemen Albert Heijn de beste werkgever voor vakantiewerk. Uit onderzoek van FNV Jong blijkt dat de supermarktketen een passend salaris biedt en goed met mensen omgaat.

Retail en horeca minder aantrekkelijk

Jongeren op zoek naar werk in de vakantie zoeken een plezierige werksfeer, goede begeleiding en duidelijke regels, zo wijst het onderzoek uit. In totaal deden 652 jongeren mee aan het onderzoek van FNV Jong. Ondanks de hoge scores voor Albert Heijn en nummer twee McDonald's verliezen de detailhandel en de horeca wel aan populariteit onder jonge werkzoekenden.

 

In 2009 koos nog 31 procent voor een baantje in een winkel, nu is dat nog maar 29,4 procent. In de horeca daalde dit percentage zelfs van 24,4 naar 17 procent. De sectoren landbouw, gezondheidszorg, schoonmaak en recreatie winnen juist aan populariteit. Meer dan de helft van de ondervraagden zou na de vakantie graag bij de huidige werkgever blijven plakken om ook tijdens het school- of studiejaar nog iets bij te verdienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.