AH beste werkgever tijdens vakantie | RetailDetail

AH beste werkgever tijdens vakantie

AH beste werkgever tijdens vakantie
Nederlandse jongeren noemen Albert Heijn de beste werkgever voor vakantiewerk. Uit onderzoek van FNV Jong blijkt dat de supermarktketen een passend salaris biedt en goed met mensen omgaat.

Retail en horeca minder aantrekkelijk

Jongeren op zoek naar werk in de vakantie zoeken een plezierige werksfeer, goede begeleiding en duidelijke regels, zo wijst het onderzoek uit. In totaal deden 652 jongeren mee aan het onderzoek van FNV Jong. Ondanks de hoge scores voor Albert Heijn en nummer twee McDonald's verliezen de detailhandel en de horeca wel aan populariteit onder jonge werkzoekenden.

 

In 2009 koos nog 31 procent voor een baantje in een winkel, nu is dat nog maar 29,4 procent. In de horeca daalde dit percentage zelfs van 24,4 naar 17 procent. De sectoren landbouw, gezondheidszorg, schoonmaak en recreatie winnen juist aan populariteit. Meer dan de helft van de ondervraagden zou na de vakantie graag bij de huidige werkgever blijven plakken om ook tijdens het school- of studiejaar nog iets bij te verdienen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.