AH to go keert terug naar producten voor thuisgebruik

AH to go keert terug naar producten voor thuisgebruik

Albert Heijn biedt in zijn AH to go-winkels opnieuw producten voor thuisgebruik aan. Daarmee komt de Nederlandse warenhuisgroep na iets meer dan een jaar terug op zijn beslissing om in die winkels louter producten voor directe consumptie op te nemen.

Focus op directe consumptie én kleurgebruik teruggedraaid

In de vernieuwde winkel in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam worden weer producten voor thuisgebruik in de rekken geplaatst. "Uit de evaluatie van de 2.0-formule kwam naar voren dat consumenten de boodschap voor thuis misten. Daarom hebben we dit weer opgenomen in de winkel", zei algemeen directeur AH to go Saskia Egas Reparaz in de Levensmiddelenkrant.

 

Bovendien maakt ook het typische blauw van Albert Heijn zijn comeback in de winkelformule, in plaats van het aparte magenta voor de AH to go-winkels: "Mensen hadden behoefte aan het herkenbare van Albert Heijn", aldus nog de algemeen directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top