AH to go keert terug naar producten voor thuisgebruik

AH to go keert terug naar producten voor thuisgebruik

Albert Heijn biedt in zijn AH to go-winkels opnieuw producten voor thuisgebruik aan. Daarmee komt de Nederlandse warenhuisgroep na iets meer dan een jaar terug op zijn beslissing om in die winkels louter producten voor directe consumptie op te nemen.

Focus op directe consumptie én kleurgebruik teruggedraaid

In de vernieuwde winkel in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam worden weer producten voor thuisgebruik in de rekken geplaatst. "Uit de evaluatie van de 2.0-formule kwam naar voren dat consumenten de boodschap voor thuis misten. Daarom hebben we dit weer opgenomen in de winkel", zei algemeen directeur AH to go Saskia Egas Reparaz in de Levensmiddelenkrant.

 

Bovendien maakt ook het typische blauw van Albert Heijn zijn comeback in de winkelformule, in plaats van het aparte magenta voor de AH to go-winkels: "Mensen hadden behoefte aan het herkenbare van Albert Heijn", aldus nog de algemeen directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top