AH to go keert terug naar producten voor thuisgebruik

AH to go keert terug naar producten voor thuisgebruik

Albert Heijn biedt in zijn AH to go-winkels opnieuw producten voor thuisgebruik aan. Daarmee komt de Nederlandse warenhuisgroep na iets meer dan een jaar terug op zijn beslissing om in die winkels louter producten voor directe consumptie op te nemen.

Focus op directe consumptie én kleurgebruik teruggedraaid

In de vernieuwde winkel in het Academisch Medisch Centrum in Amsterdam worden weer producten voor thuisgebruik in de rekken geplaatst. "Uit de evaluatie van de 2.0-formule kwam naar voren dat consumenten de boodschap voor thuis misten. Daarom hebben we dit weer opgenomen in de winkel", zei algemeen directeur AH to go Saskia Egas Reparaz in de Levensmiddelenkrant.

 

Bovendien maakt ook het typische blauw van Albert Heijn zijn comeback in de winkelformule, in plaats van het aparte magenta voor de AH to go-winkels: "Mensen hadden behoefte aan het herkenbare van Albert Heijn", aldus nog de algemeen directeur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top