AH to go krijgt ook in Duitsland facelift | RetailDetail

AH to go krijgt ook in Duitsland facelift

AH to go krijgt ook in Duitsland facelift

Albert Heijn gaat nu ook in Duitsland sleutelen aan het aanbod in zijn AH to go-winkels. Eerder deed het bedrijf dat ook al in Nederland. In beide landen worden opnieuw producten voor thuisgebruik in de rekken geplaatst.

Duitsland volgt Nederlands voorbeeld

Topman Dick Boer van Ahold geeft de ommezwaai toe: “Dat hoort nu eenmaal bij het leven van een retailer”, zei hij in een gesprek met de Duitse krant Handelsblatt. “Uit een marktonderzoek kan je wel leren wat consumenten zouden willen, maar eens in de winkel kan dat anders zijn.” Maandag besliste de keten al ongeveer hetzelfde voor de Nederlandse AH to go-vestigingen.

 

Toch staat de formule zelf niet op de helling: tot 2016 wil AH immers 150 nieuwe to go-winkels openen in Nederland, België, Tsjechië en Duitsland. Een opdeling per land is echter niet vrijgegeven. Vestigingen in ziekenhuizen, die AH al in Nederland heeft, behoren ook elders tot de mogelijkheden.

 

De AH to go-formule ontstond pas vorig jaar, om vooral reizigers producten voor directe consumptie aan te bieden. De nadruk lag daarbij op een vlotte bediening met direct verbruikbare producten, maar zowel in Nederland als in Duitsland komt het concern nu terug op die specifieke focus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top