AH to go krijgt ook in Duitsland facelift

AH to go krijgt ook in Duitsland facelift

Albert Heijn gaat nu ook in Duitsland sleutelen aan het aanbod in zijn AH to go-winkels. Eerder deed het bedrijf dat ook al in Nederland. In beide landen worden opnieuw producten voor thuisgebruik in de rekken geplaatst.

Duitsland volgt Nederlands voorbeeld

Topman Dick Boer van Ahold geeft de ommezwaai toe: “Dat hoort nu eenmaal bij het leven van een retailer”, zei hij in een gesprek met de Duitse krant Handelsblatt. “Uit een marktonderzoek kan je wel leren wat consumenten zouden willen, maar eens in de winkel kan dat anders zijn.” Maandag besliste de keten al ongeveer hetzelfde voor de Nederlandse AH to go-vestigingen.

 

Toch staat de formule zelf niet op de helling: tot 2016 wil AH immers 150 nieuwe to go-winkels openen in Nederland, België, Tsjechië en Duitsland. Een opdeling per land is echter niet vrijgegeven. Vestigingen in ziekenhuizen, die AH al in Nederland heeft, behoren ook elders tot de mogelijkheden.

 

De AH to go-formule ontstond pas vorig jaar, om vooral reizigers producten voor directe consumptie aan te bieden. De nadruk lag daarbij op een vlotte bediening met direct verbruikbare producten, maar zowel in Nederland als in Duitsland komt het concern nu terug op die specifieke focus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Soms grote prijsverschillen tussen Albert Heijn België en Nederland

17/10/2017

Uit een analyse van marktonderzoeker Daltix blijkt dat er forse verschillen zitten in het assortiment en de prijzen van Albert Heijn in België en Nederland. Sommige producten zijn over de grens tot drie keer duurder.

Lidl Nederland wil meer vrouwen in leidinggevende posities

17/10/2017

Lidl Nederland heeft het charter ‘Talent naar de Top’ ondertekent, dat streeft naar meer vrouwen in leidinggevende functies. Het doel is om binnen drie jaar minstens 30 procent van die functies met vrouwen in te vullen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Walmart bespaart dankzij nieuwe zakjes en kassatickets

17/10/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft 27 miljoen dollar (23 miljoen euro) bespaard dankzij enkele kleine wijzigingen aan de plastic zakjes en de kassatickets. Ook de investeringen in e-commerce worden stilaan lager.

Waarom veganisme een uitdaging is voor foodretailers

12/10/2017

Zijn veganisten een groeiende doelgroep om rekening mee te houden? Moeten supermarkten veganistische winkelformules of winkelafdelingen voorzien? We zien steeds meer – voorzichtige – pogingen.

NVWA: "Toch geen probleem met naamgeving Vegetarische Slager"

12/10/2017

De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft zijn verontschuldigingen aangeboden aan de Vegetarische Slager. Er is ook volgens de NVWA immers geen nood om de "verwarrende" naamgeving van producten aan te passen.

Back to top