AH to go krijgt ook in Duitsland facelift

AH to go krijgt ook in Duitsland facelift

Albert Heijn gaat nu ook in Duitsland sleutelen aan het aanbod in zijn AH to go-winkels. Eerder deed het bedrijf dat ook al in Nederland. In beide landen worden opnieuw producten voor thuisgebruik in de rekken geplaatst.

Duitsland volgt Nederlands voorbeeld

Topman Dick Boer van Ahold geeft de ommezwaai toe: “Dat hoort nu eenmaal bij het leven van een retailer”, zei hij in een gesprek met de Duitse krant Handelsblatt. “Uit een marktonderzoek kan je wel leren wat consumenten zouden willen, maar eens in de winkel kan dat anders zijn.” Maandag besliste de keten al ongeveer hetzelfde voor de Nederlandse AH to go-vestigingen.

 

Toch staat de formule zelf niet op de helling: tot 2016 wil AH immers 150 nieuwe to go-winkels openen in Nederland, België, Tsjechië en Duitsland. Een opdeling per land is echter niet vrijgegeven. Vestigingen in ziekenhuizen, die AH al in Nederland heeft, behoren ook elders tot de mogelijkheden.

 

De AH to go-formule ontstond pas vorig jaar, om vooral reizigers producten voor directe consumptie aan te bieden. De nadruk lag daarbij op een vlotte bediening met direct verbruikbare producten, maar zowel in Nederland als in Duitsland komt het concern nu terug op die specifieke focus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top