AH to go krijgt ook in Duitsland facelift | RetailDetail

AH to go krijgt ook in Duitsland facelift

AH to go krijgt ook in Duitsland facelift

Albert Heijn gaat nu ook in Duitsland sleutelen aan het aanbod in zijn AH to go-winkels. Eerder deed het bedrijf dat ook al in Nederland. In beide landen worden opnieuw producten voor thuisgebruik in de rekken geplaatst.

Duitsland volgt Nederlands voorbeeld

Topman Dick Boer van Ahold geeft de ommezwaai toe: “Dat hoort nu eenmaal bij het leven van een retailer”, zei hij in een gesprek met de Duitse krant Handelsblatt. “Uit een marktonderzoek kan je wel leren wat consumenten zouden willen, maar eens in de winkel kan dat anders zijn.” Maandag besliste de keten al ongeveer hetzelfde voor de Nederlandse AH to go-vestigingen.

 

Toch staat de formule zelf niet op de helling: tot 2016 wil AH immers 150 nieuwe to go-winkels openen in Nederland, België, Tsjechië en Duitsland. Een opdeling per land is echter niet vrijgegeven. Vestigingen in ziekenhuizen, die AH al in Nederland heeft, behoren ook elders tot de mogelijkheden.

 

De AH to go-formule ontstond pas vorig jaar, om vooral reizigers producten voor directe consumptie aan te bieden. De nadruk lag daarbij op een vlotte bediening met direct verbruikbare producten, maar zowel in Nederland als in Duitsland komt het concern nu terug op die specifieke focus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.

Alliantie tussen Carrefour en Système U is een feit

11/06/2018

Carrefour en Système U starten een vijfjarig partnership voor de inkoop van grote nationale en internationale merken. De samenwerking moet ook de Franse landbouwsector ten goede komen, zeggen de betrokkenen.