AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten | RetailDetail

AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten

AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten

Albert Heijns afhaalpunten hebben de grens van 50.000 klanten overschreden. Volgens directeur Sander van der Laan is dat "een mooi resultaat waar we allemaal trots op mogen zijn".

Afhaalpunten 'halen een 9 op 10'

Van der Laan vermeldt het getal van 50.000 klanten in het personeelsblad van de supermarktketens. AH beschikt op dit moment over zeven van deze afhaalpunten, waarvan  vier gekoppeld zijn aan een fysieke Albert Heijn-winkel. Het volgende afhaalpunt van Albert Heijn komt naar alle waarschijnlijkheid in de buurt van vliegveld Schiphol. Hiermee mikt AH vooral op de duizenden werknemers op de luchthaven en in de omliggende kantoorgebouwen.

 

Directeur business development Jessica Boonstra stelt dat klanten tot nu toe ook bijzonder tevreden zijn over de geleverde diensten bij de afhaalpunten: het gemiddelde rapportcijfer zou tussen de 8,8 en 9 liggen. Ze vermeldt in het werknemersmagazine ook dat de dienst niet alleen wordt gebruikt door consumenten die met de auto komen: "Er komen ook genoeg klanten op de brommer, fiets of lopend", aldus Boonstra.

 

Wrevel bij franchisers blijft

Tot nu toe is er pas één afhaalpunt gekoppeld aan de winkel van een franchiser, meer bepaald in Zaltbommel. Het oprukkende belang van de websupermarkt en de afhaalpunten vormen immers een bron van conflict met de ondernemers die onder de vlag van Albert Heijn opereren: het stoort de franchisers onder meer dat over de vestiging van de afhaalpunten geen centrale afspraken worden gemaakt.

 

Vorige week nog liet Cees van Vliet van AH publiekelijk optekenen dat AH niet in gesprek gaat met franchisers over omzetderving bij de vestiging van nieuwe afhaalpunten. "De klant bepaalt zelf waar hij boodschappen doet", zo wordt Van Vliet geciteerd in Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.