AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten | RetailDetail

AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten

AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten

Albert Heijns afhaalpunten hebben de grens van 50.000 klanten overschreden. Volgens directeur Sander van der Laan is dat "een mooi resultaat waar we allemaal trots op mogen zijn".

Afhaalpunten 'halen een 9 op 10'

Van der Laan vermeldt het getal van 50.000 klanten in het personeelsblad van de supermarktketens. AH beschikt op dit moment over zeven van deze afhaalpunten, waarvan  vier gekoppeld zijn aan een fysieke Albert Heijn-winkel. Het volgende afhaalpunt van Albert Heijn komt naar alle waarschijnlijkheid in de buurt van vliegveld Schiphol. Hiermee mikt AH vooral op de duizenden werknemers op de luchthaven en in de omliggende kantoorgebouwen.

 

Directeur business development Jessica Boonstra stelt dat klanten tot nu toe ook bijzonder tevreden zijn over de geleverde diensten bij de afhaalpunten: het gemiddelde rapportcijfer zou tussen de 8,8 en 9 liggen. Ze vermeldt in het werknemersmagazine ook dat de dienst niet alleen wordt gebruikt door consumenten die met de auto komen: "Er komen ook genoeg klanten op de brommer, fiets of lopend", aldus Boonstra.

 

Wrevel bij franchisers blijft

Tot nu toe is er pas één afhaalpunt gekoppeld aan de winkel van een franchiser, meer bepaald in Zaltbommel. Het oprukkende belang van de websupermarkt en de afhaalpunten vormen immers een bron van conflict met de ondernemers die onder de vlag van Albert Heijn opereren: het stoort de franchisers onder meer dat over de vestiging van de afhaalpunten geen centrale afspraken worden gemaakt.

 

Vorige week nog liet Cees van Vliet van AH publiekelijk optekenen dat AH niet in gesprek gaat met franchisers over omzetderving bij de vestiging van nieuwe afhaalpunten. "De klant bepaalt zelf waar hij boodschappen doet", zo wordt Van Vliet geciteerd in Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.