AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten

AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten

Albert Heijns afhaalpunten hebben de grens van 50.000 klanten overschreden. Volgens directeur Sander van der Laan is dat "een mooi resultaat waar we allemaal trots op mogen zijn".

Afhaalpunten 'halen een 9 op 10'

Van der Laan vermeldt het getal van 50.000 klanten in het personeelsblad van de supermarktketens. AH beschikt op dit moment over zeven van deze afhaalpunten, waarvan  vier gekoppeld zijn aan een fysieke Albert Heijn-winkel. Het volgende afhaalpunt van Albert Heijn komt naar alle waarschijnlijkheid in de buurt van vliegveld Schiphol. Hiermee mikt AH vooral op de duizenden werknemers op de luchthaven en in de omliggende kantoorgebouwen.

 

Directeur business development Jessica Boonstra stelt dat klanten tot nu toe ook bijzonder tevreden zijn over de geleverde diensten bij de afhaalpunten: het gemiddelde rapportcijfer zou tussen de 8,8 en 9 liggen. Ze vermeldt in het werknemersmagazine ook dat de dienst niet alleen wordt gebruikt door consumenten die met de auto komen: "Er komen ook genoeg klanten op de brommer, fiets of lopend", aldus Boonstra.

 

Wrevel bij franchisers blijft

Tot nu toe is er pas één afhaalpunt gekoppeld aan de winkel van een franchiser, meer bepaald in Zaltbommel. Het oprukkende belang van de websupermarkt en de afhaalpunten vormen immers een bron van conflict met de ondernemers die onder de vlag van Albert Heijn opereren: het stoort de franchisers onder meer dat over de vestiging van de afhaalpunten geen centrale afspraken worden gemaakt.

 

Vorige week nog liet Cees van Vliet van AH publiekelijk optekenen dat AH niet in gesprek gaat met franchisers over omzetderving bij de vestiging van nieuwe afhaalpunten. "De klant bepaalt zelf waar hij boodschappen doet", zo wordt Van Vliet geciteerd in Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Back to top