AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten

AH heeft al vijftigduizend pick-up-klanten

Albert Heijns afhaalpunten hebben de grens van 50.000 klanten overschreden. Volgens directeur Sander van der Laan is dat "een mooi resultaat waar we allemaal trots op mogen zijn".

Afhaalpunten 'halen een 9 op 10'

Van der Laan vermeldt het getal van 50.000 klanten in het personeelsblad van de supermarktketens. AH beschikt op dit moment over zeven van deze afhaalpunten, waarvan  vier gekoppeld zijn aan een fysieke Albert Heijn-winkel. Het volgende afhaalpunt van Albert Heijn komt naar alle waarschijnlijkheid in de buurt van vliegveld Schiphol. Hiermee mikt AH vooral op de duizenden werknemers op de luchthaven en in de omliggende kantoorgebouwen.

 

Directeur business development Jessica Boonstra stelt dat klanten tot nu toe ook bijzonder tevreden zijn over de geleverde diensten bij de afhaalpunten: het gemiddelde rapportcijfer zou tussen de 8,8 en 9 liggen. Ze vermeldt in het werknemersmagazine ook dat de dienst niet alleen wordt gebruikt door consumenten die met de auto komen: "Er komen ook genoeg klanten op de brommer, fiets of lopend", aldus Boonstra.

 

Wrevel bij franchisers blijft

Tot nu toe is er pas één afhaalpunt gekoppeld aan de winkel van een franchiser, meer bepaald in Zaltbommel. Het oprukkende belang van de websupermarkt en de afhaalpunten vormen immers een bron van conflict met de ondernemers die onder de vlag van Albert Heijn opereren: het stoort de franchisers onder meer dat over de vestiging van de afhaalpunten geen centrale afspraken worden gemaakt.

 

Vorige week nog liet Cees van Vliet van AH publiekelijk optekenen dat AH niet in gesprek gaat met franchisers over omzetderving bij de vestiging van nieuwe afhaalpunten. "De klant bepaalt zelf waar hij boodschappen doet", zo wordt Van Vliet geciteerd in Distrifood.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Back to top