"AH is het meest kroningsgezind"

"AH is het meest kroningsgezind"

Supermarktketen Albert Heijn besteedt de meeste aandacht aan de Kroningsdag op 30 april: de marktleider bracht een extra folder uit met veertien pagina's aan speciale aanbiedingen.

Dagprogramma met aangepaste hapjes

Volgens Ruben Boas van PCN Data, een bureau dat wekelijks alle folderaanbiedingen in kaart brengt, was "bijna elk product in de folder aangepast aan de feestdag. Op pagina twee staat het koninklijk dagprogramma, met de bijbehorende hapjes en gerechten." Volgens hem hebben Nederlandse supermarkten heel veel aandacht voor de naderende troonwisseling met speciale aanbiedingen: "Waarschijnlijk hebben de plannen al jaren op de plank gelegen."

 

Zelfs prijsvechters Aldi en Lidl besteden in hun folder aandacht aan de overgang van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander. Opvallende uitzondering is Jumbo, dat in zijn folder helemaal geen aandacht heeft voor het evenement. Dat is extra opmerkelijk omdat Jumbo als mede-leverancier van het speciale Koningsspelen-ontbijt afgelopen vrijdag nog duizenden scholieren van een gratis ontbijt heeft voorzien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top