"AH is het meest kroningsgezind"

"AH is het meest kroningsgezind"

Supermarktketen Albert Heijn besteedt de meeste aandacht aan de Kroningsdag op 30 april: de marktleider bracht een extra folder uit met veertien pagina's aan speciale aanbiedingen.

Dagprogramma met aangepaste hapjes

Volgens Ruben Boas van PCN Data, een bureau dat wekelijks alle folderaanbiedingen in kaart brengt, was "bijna elk product in de folder aangepast aan de feestdag. Op pagina twee staat het koninklijk dagprogramma, met de bijbehorende hapjes en gerechten." Volgens hem hebben Nederlandse supermarkten heel veel aandacht voor de naderende troonwisseling met speciale aanbiedingen: "Waarschijnlijk hebben de plannen al jaren op de plank gelegen."

 

Zelfs prijsvechters Aldi en Lidl besteden in hun folder aandacht aan de overgang van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander. Opvallende uitzondering is Jumbo, dat in zijn folder helemaal geen aandacht heeft voor het evenement. Dat is extra opmerkelijk omdat Jumbo als mede-leverancier van het speciale Koningsspelen-ontbijt afgelopen vrijdag nog duizenden scholieren van een gratis ontbijt heeft voorzien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top