"AH is het meest kroningsgezind"

"AH is het meest kroningsgezind"

Supermarktketen Albert Heijn besteedt de meeste aandacht aan de Kroningsdag op 30 april: de marktleider bracht een extra folder uit met veertien pagina's aan speciale aanbiedingen.

Dagprogramma met aangepaste hapjes

Volgens Ruben Boas van PCN Data, een bureau dat wekelijks alle folderaanbiedingen in kaart brengt, was "bijna elk product in de folder aangepast aan de feestdag. Op pagina twee staat het koninklijk dagprogramma, met de bijbehorende hapjes en gerechten." Volgens hem hebben Nederlandse supermarkten heel veel aandacht voor de naderende troonwisseling met speciale aanbiedingen: "Waarschijnlijk hebben de plannen al jaren op de plank gelegen."

 

Zelfs prijsvechters Aldi en Lidl besteden in hun folder aandacht aan de overgang van koningin Beatrix naar koning Willem-Alexander. Opvallende uitzondering is Jumbo, dat in zijn folder helemaal geen aandacht heeft voor het evenement. Dat is extra opmerkelijk omdat Jumbo als mede-leverancier van het speciale Koningsspelen-ontbijt afgelopen vrijdag nog duizenden scholieren van een gratis ontbijt heeft voorzien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top