AH-huismerken moeten ook bij andere formules, zegt Dick Boer | RetailDetail

AH-huismerken moeten ook bij andere formules, zegt Dick Boer

AH-huismerken moeten ook bij andere formules, zegt Dick Boer

Dick Boer, de CEO van Ahold en binnenkort de nieuwe CEO van het fusiebedrijf met Delhaize, zegt dat Albert Heijn de voorbije jaren te terughoudend is geweest om zijn eigen merken ook bij andere formules van Ahold te verkopen.

"Te terughoudend"

Dat zegt hij naar aanleiding van een interview rond de fusie met Delhaize. Die Belgische keten verkoopt al jaren eigen producten bij andere formules binnen het bedrijf, iets wat minder te zien is bij Albert Heijn.


"Wij zijn daar veel te terughoudend in geweest. Het zal met trots te maken hebben, dat we ons eigen stempel erop willen zetten. Inmiddels verkopen we wel AH Basic in Tsjechië. Waarom zou je moeilijk doen? Of die klant nu wel of niet begrijpt waar de afkorting AH voor staat, hij weet: het is een 'basic' product, een goedkoop artikel", zegt hij in een gesprek met NRC Handelsblad. Boer sluit dus niet uit dat er binnenkort producten van Albert Heijn in de winkels van Delhaize liggen en andersom.

 

"Plannen gaan gewoon door"

Hij voegt er in datzelfde interview nog aan toe dat Delhaize in België zal blijven bestaan en dat AH als merk het belangrijkste blijft in Nederland. Langs de andere kant zullen er ook winkels blijven openen van Albert Heijn in België.


"Vergeet niet dat beide bedrijven gewoon eigen plannen hadden en hebben. We hebben weliswaar een fusie aangekondigd, maar we zijn nog maar net begonnen in het proces. Ondertussen openen wij winkels in België, Hannaford (onderdeel van Delhaize, red.) opent winkels in de omgeving van Boston. Dat gaat ook gewoon door."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.