AH kiest zeewierpasta als meest innovatieve food startup 2015 | RetailDetail

AH kiest zeewierpasta als meest innovatieve food startup 2015

AH kiest zeewierpasta als meest innovatieve food startup 2015

Zeewiertagliatelle van Seamore werd deze week door Food Lab uitgeroepen tot meest innovatieve food startup 2015. De zeewierpasta krijgt een plaats in het schap bij Albert Heijn.

Past bij gezond voedingspatroon

I sea pasta, een bijzonder soort zeewier dat lijkt op tagliatelle, is onlangs door Seamore gelanceerd. Het idee kwam van oprichter Willem Sodderland. Hij proefde groene tagliatelle en kwam er achter dat het eigenlijk zeewier was. De nieuwe pasta van zeewier is smaakvol, duurzaam en koolhydraatarm. Het product draagt bij aan de groente-inname die past bij een gezond voedingspatroon.

 

Seamore wint met de nominatie een kickstartpakket. Dit bestaat onder meer uit opname in het schap van Albert Heijn en deelname aan het StartLife Incubation Program van Food Valley NL.

 

Communicatiebureau Ketchup, initiatiefnemer van Food Lab, daagt in de Food Lab-competitie startups uit om na te denken over innovatieve oplossingen voor de verduurzaming van de voedselketen en hierover in gesprek te gaan met grote spelers uit de sector. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.