AH komt met verrassende prijscampagne

AH komt met verrassende prijscampagne

Albert Heijn komt met een verrassend vroege prijsactie: bij het begin van de zomervakantie in Nederland start de marktleider onder de supermarkten onder het motto 'Route 99' een actie met 99 producten voor 99 cent. Traditioneel barst het prijsgeweld in Nederlandse supermarkten los als de zomervakantie voorbij is en klanten terug van vakantie de buikriem een tijdje willen aanhalen.

Voor het eerst in tien jaar

De actie telt wekelijks 99 andere aanbiedingen en is een voor AH unieke actie waarin zowel A-merkproducten als huismerkartikelen worden ingezet. Volgens woordvoerder Anoesjka Aspeslagh is dit de agressiefste campagne sinds de invoering van de euro. Daarvoor is weleens actie gevoerd met honderd producten voor één gulden per stuk. "Met deze actie willen we onderstrepen dat klanten ook voor de prijs naar Albert Heijn kunnen", aldus Aspeslagh.

 

Topman Sander van der Laan sprak onlangs in een interne memo zijn onvrede uit over de prestaties van Albert Heijn in het eerste half jaar en beloofde beterschap in het tweede deel. De zuinige consument en de agressieve acties van concurrenten waren daarbij volgens hem twee van de redenen waarom AH er niet in slaagde veel autonome groei te veroveren. De nieuwe actie lijkt alvast een eerste aanzet daartoe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top