AH komt met verrassende prijscampagne | RetailDetail

AH komt met verrassende prijscampagne

AH komt met verrassende prijscampagne

Albert Heijn komt met een verrassend vroege prijsactie: bij het begin van de zomervakantie in Nederland start de marktleider onder de supermarkten onder het motto 'Route 99' een actie met 99 producten voor 99 cent. Traditioneel barst het prijsgeweld in Nederlandse supermarkten los als de zomervakantie voorbij is en klanten terug van vakantie de buikriem een tijdje willen aanhalen.

Voor het eerst in tien jaar

De actie telt wekelijks 99 andere aanbiedingen en is een voor AH unieke actie waarin zowel A-merkproducten als huismerkartikelen worden ingezet. Volgens woordvoerder Anoesjka Aspeslagh is dit de agressiefste campagne sinds de invoering van de euro. Daarvoor is weleens actie gevoerd met honderd producten voor één gulden per stuk. "Met deze actie willen we onderstrepen dat klanten ook voor de prijs naar Albert Heijn kunnen", aldus Aspeslagh.

 

Topman Sander van der Laan sprak onlangs in een interne memo zijn onvrede uit over de prestaties van Albert Heijn in het eerste half jaar en beloofde beterschap in het tweede deel. De zuinige consument en de agressieve acties van concurrenten waren daarbij volgens hem twee van de redenen waarom AH er niet in slaagde veel autonome groei te veroveren. De nieuwe actie lijkt alvast een eerste aanzet daartoe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.