AH komt met verrassende prijscampagne

AH komt met verrassende prijscampagne

Albert Heijn komt met een verrassend vroege prijsactie: bij het begin van de zomervakantie in Nederland start de marktleider onder de supermarkten onder het motto 'Route 99' een actie met 99 producten voor 99 cent. Traditioneel barst het prijsgeweld in Nederlandse supermarkten los als de zomervakantie voorbij is en klanten terug van vakantie de buikriem een tijdje willen aanhalen.

Voor het eerst in tien jaar

De actie telt wekelijks 99 andere aanbiedingen en is een voor AH unieke actie waarin zowel A-merkproducten als huismerkartikelen worden ingezet. Volgens woordvoerder Anoesjka Aspeslagh is dit de agressiefste campagne sinds de invoering van de euro. Daarvoor is weleens actie gevoerd met honderd producten voor één gulden per stuk. "Met deze actie willen we onderstrepen dat klanten ook voor de prijs naar Albert Heijn kunnen", aldus Aspeslagh.

 

Topman Sander van der Laan sprak onlangs in een interne memo zijn onvrede uit over de prestaties van Albert Heijn in het eerste half jaar en beloofde beterschap in het tweede deel. De zuinige consument en de agressieve acties van concurrenten waren daarbij volgens hem twee van de redenen waarom AH er niet in slaagde veel autonome groei te veroveren. De nieuwe actie lijkt alvast een eerste aanzet daartoe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Back to top