AH maakt slag in duurzaamheid | RetailDetail

AH maakt slag in duurzaamheid

AH maakt slag in duurzaamheid

Supermarktketen Albert Heijn zet de komende jaren versneld in op duurzaamheid. Uiterlijk in 2015 zijn de producten onder het eigen merk van het bedrijf volledig geproduceerd met verantwoorde grondstoffen, belooft AH.

Samenwerking met WNF

Daarvoor gaat AH samen met het Wereld Natuurfonds de internationale productie van zaken als palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Al eind 2013 wil AH voor de producten onder het AH-merk nog enkel gebruikmaken van duurzame palmolie. Dit product wordt gebruikt in onder meer margarine, koek, zeep en cosmetica.

 

Albert Heijn en het Wereld Natuurfonds werken ook samen om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Het volledige visassortiment zal dan zijn voorzien van keurmerken die verantwoorde productie garanderen. Het huisblad Allerhande zal dan ook op duurzaam papier gedrukt zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.