AH maakt slag in duurzaamheid

AH maakt slag in duurzaamheid

Supermarktketen Albert Heijn zet de komende jaren versneld in op duurzaamheid. Uiterlijk in 2015 zijn de producten onder het eigen merk van het bedrijf volledig geproduceerd met verantwoorde grondstoffen, belooft AH.

Samenwerking met WNF

Daarvoor gaat AH samen met het Wereld Natuurfonds de internationale productie van zaken als palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Al eind 2013 wil AH voor de producten onder het AH-merk nog enkel gebruikmaken van duurzame palmolie. Dit product wordt gebruikt in onder meer margarine, koek, zeep en cosmetica.

 

Albert Heijn en het Wereld Natuurfonds werken ook samen om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Het volledige visassortiment zal dan zijn voorzien van keurmerken die verantwoorde productie garanderen. Het huisblad Allerhande zal dan ook op duurzaam papier gedrukt zijn.

Tags: