AH maakt slag in duurzaamheid

AH maakt slag in duurzaamheid

Supermarktketen Albert Heijn zet de komende jaren versneld in op duurzaamheid. Uiterlijk in 2015 zijn de producten onder het eigen merk van het bedrijf volledig geproduceerd met verantwoorde grondstoffen, belooft AH.

Samenwerking met WNF

Daarvoor gaat AH samen met het Wereld Natuurfonds de internationale productie van zaken als palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Al eind 2013 wil AH voor de producten onder het AH-merk nog enkel gebruikmaken van duurzame palmolie. Dit product wordt gebruikt in onder meer margarine, koek, zeep en cosmetica.

 

Albert Heijn en het Wereld Natuurfonds werken ook samen om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Het volledige visassortiment zal dan zijn voorzien van keurmerken die verantwoorde productie garanderen. Het huisblad Allerhande zal dan ook op duurzaam papier gedrukt zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top