AH maakt slag in duurzaamheid | RetailDetail

AH maakt slag in duurzaamheid

AH maakt slag in duurzaamheid

Supermarktketen Albert Heijn zet de komende jaren versneld in op duurzaamheid. Uiterlijk in 2015 zijn de producten onder het eigen merk van het bedrijf volledig geproduceerd met verantwoorde grondstoffen, belooft AH.

Samenwerking met WNF

Daarvoor gaat AH samen met het Wereld Natuurfonds de internationale productie van zaken als palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Al eind 2013 wil AH voor de producten onder het AH-merk nog enkel gebruikmaken van duurzame palmolie. Dit product wordt gebruikt in onder meer margarine, koek, zeep en cosmetica.

 

Albert Heijn en het Wereld Natuurfonds werken ook samen om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Het volledige visassortiment zal dan zijn voorzien van keurmerken die verantwoorde productie garanderen. Het huisblad Allerhande zal dan ook op duurzaam papier gedrukt zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.