AH maakt slag in duurzaamheid

AH maakt slag in duurzaamheid

Supermarktketen Albert Heijn zet de komende jaren versneld in op duurzaamheid. Uiterlijk in 2015 zijn de producten onder het eigen merk van het bedrijf volledig geproduceerd met verantwoorde grondstoffen, belooft AH.

Samenwerking met WNF

Daarvoor gaat AH samen met het Wereld Natuurfonds de internationale productie van zaken als palmolie, soja, vis, hout en papier duurzamer maken. Al eind 2013 wil AH voor de producten onder het AH-merk nog enkel gebruikmaken van duurzame palmolie. Dit product wordt gebruikt in onder meer margarine, koek, zeep en cosmetica.

 

Albert Heijn en het Wereld Natuurfonds werken ook samen om leveranciers van zuivel, vlees en eieren vanaf eind 2015 veevoer met verantwoorde soja te laten gebruiken. Het volledige visassortiment zal dan zijn voorzien van keurmerken die verantwoorde productie garanderen. Het huisblad Allerhande zal dan ook op duurzaam papier gedrukt zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top