AH moet schadevergoeding aan C1000-ondernemer | RetailDetail

AH moet schadevergoeding aan C1000-ondernemer

AH moet schadevergoeding aan C1000-ondernemer

Albert Heijn heeft een rechtszaak tegen voormalig C1000-ondernemer Leon van Gameren verloren. De keten zou volgens de rechter onzorgvuldig hebben gewerkt bij het afgeven van de omzetprognoses.

Te positieve cijfers

Bij de overgang van C1000 naar Albert Heijn maakte AH een omzetprognose die ervan uit ging dat het omzetverlies in de winkel beperkt zou blijven en dat Van Gameren binnen de drie jaar weer op het niveau van zijn C1000-omzet zou komen.

 

Die prognose bleek na onderzoek echter veel te optimistisch te zijn geweest en ondertussen had Van Gameren al enkele tienduizenden euro's verloren. Albert Heijn zou de prognose bewust beter gemaakt hebben "om de ondernemer te verleiden zijn handtekening te zetten", aldus Van Gamerens advocaat Jeroen Sterk.

 

Daarom heeft de rechtbank nu besloten dat Albert Heijn een schadevergoeding moet aan Van Gameren. Het exacte bedrag is nog niet vastgesteld. Van Gameren heeft ondertussen wel al te kennen gegeven dat hij desondanks alles toch zal verder gaan met Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.