AH moet schadevergoeding aan C1000-ondernemer | RetailDetail

AH moet schadevergoeding aan C1000-ondernemer

AH moet schadevergoeding aan C1000-ondernemer

Albert Heijn heeft een rechtszaak tegen voormalig C1000-ondernemer Leon van Gameren verloren. De keten zou volgens de rechter onzorgvuldig hebben gewerkt bij het afgeven van de omzetprognoses.

Te positieve cijfers

Bij de overgang van C1000 naar Albert Heijn maakte AH een omzetprognose die ervan uit ging dat het omzetverlies in de winkel beperkt zou blijven en dat Van Gameren binnen de drie jaar weer op het niveau van zijn C1000-omzet zou komen.

 

Die prognose bleek na onderzoek echter veel te optimistisch te zijn geweest en ondertussen had Van Gameren al enkele tienduizenden euro's verloren. Albert Heijn zou de prognose bewust beter gemaakt hebben "om de ondernemer te verleiden zijn handtekening te zetten", aldus Van Gamerens advocaat Jeroen Sterk.

 

Daarom heeft de rechtbank nu besloten dat Albert Heijn een schadevergoeding moet aan Van Gameren. Het exacte bedrag is nog niet vastgesteld. Van Gameren heeft ondertussen wel al te kennen gegeven dat hij desondanks alles toch zal verder gaan met Albert Heijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.