AH opent afhaalpunten bij bedrijven | RetailDetail

AH opent afhaalpunten bij bedrijven

AH opent afhaalpunten bij bedrijven

Albert Heijn zet een volgende stap bij het uitbreiden van de webverkoop van levensmiddelen. IT- en consultancybedrijf Cap Gemini heeft de primeur van het eerste AH Bezorgpunt, een afhaalpunt binnen de muren van een grote werkgever.

Proef van een half jaar

Het nieuwe bezorgpunt is te vinden in de parkeergarage van het hoofdkantoor van de dienstverlener in Leidsche Rijn. Werknemers van het bedrijf kunnen met een speciale code inloggen op de websupermarkt van Albert Heijn, waarna ze kunnen kiezen voor thuisbezorgen of bezorgen op het werk.

 

Bij het bezorgpunt in de parkeergarage is een medewerker van AH aanwezig, die bestelde producten in een kratje plaatst en deze krat vervolgens in de auto zet. Dit kan iedere maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen vier uur in de middag en zeven uur 's avonds. Vooralsnog betreft het een proef van een halfjaar, maar Albert Heijn is al bezig met de opening van AH Bezorgpunten op korte termijn bij andere bedrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.