AH: Puur & Eerlijk groeit vier keer zo hard

AH: Puur & Eerlijk groeit vier keer zo hard

Het Albert Heijn-huismerk Puur & Eerlijk is een groot succes. De omzet groeit vier keer zo hard als dat van de rest van het assortiment van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten.

Onder vuur van Foodwatch

Puur & Eerlijk kwam enkele weken geleden onder vuur te liggen van actiegroep Foodwatch, die aan de kaak stelde dat er E-nummers in Puur & Eerlijk zitten. Het bericht haalde alle nationale media, maar directeur Sander van der Laan vindt de aantijgingen onterecht, stelt hij in NRC Handelsblad.

 

"Ik vind het oneerlijk dat wij op deze manier bejegend worden. Wij hebben het puur&eerlijk-merk naar eer en geweten ontwikkeld, juist omdat de klanten zich geen raad wisten met de wirwar aan keurmerken, logo's en labels. Het merk omvat vijf categorieën: biologisch, fair trade, duurzame vis, scharrel en ecologisch", begint Van Der Laan zijn verdediging.

 

"Foodwatch is zélf niet eerlijk"

Volgens Van der Laan verwijt Foodwatch Albert Heijn zaken die ze helemaal niet claimen. "Wij zeggen niet dat er geen E-nummers in die producten zitten. Foodwatch kan misschien vinden dat producten met E-nummers niet puur en eerlijk mogen heten, wij denken daar anders over. Nog belangrijker, het gros van onze klanten vindt die E-nummers ook niet zo'n probleem."

 

Hij zegt zich dan ook bijzonder te storen aan de manier van opereren van Foodwatch. "Als je het over puur en eerlijk hebt, dan vind ik Foodwatch zélf niet puur en eerlijk. Als je een oprechte club bent met bezwaren tegen wat wij doen, dan bel je toch eerst even. Dan zeg je: hallo, wij zijn Foodwatch, kunnen we een keer met jullie praten? Nu gaan ze eerst in de krant vertellen wat er allemaal niet deugt."

Tags: