AH: Puur & Eerlijk groeit vier keer zo hard

AH: Puur & Eerlijk groeit vier keer zo hard

Het Albert Heijn-huismerk Puur & Eerlijk is een groot succes. De omzet groeit vier keer zo hard als dat van de rest van het assortiment van de marktleider onder de Nederlandse supermarkten.

Onder vuur van Foodwatch

Puur & Eerlijk kwam enkele weken geleden onder vuur te liggen van actiegroep Foodwatch, die aan de kaak stelde dat er E-nummers in Puur & Eerlijk zitten. Het bericht haalde alle nationale media, maar directeur Sander van der Laan vindt de aantijgingen onterecht, stelt hij in NRC Handelsblad.

 

"Ik vind het oneerlijk dat wij op deze manier bejegend worden. Wij hebben het puur&eerlijk-merk naar eer en geweten ontwikkeld, juist omdat de klanten zich geen raad wisten met de wirwar aan keurmerken, logo's en labels. Het merk omvat vijf categorieën: biologisch, fair trade, duurzame vis, scharrel en ecologisch", begint Van Der Laan zijn verdediging.

 

"Foodwatch is zélf niet eerlijk"

Volgens Van der Laan verwijt Foodwatch Albert Heijn zaken die ze helemaal niet claimen. "Wij zeggen niet dat er geen E-nummers in die producten zitten. Foodwatch kan misschien vinden dat producten met E-nummers niet puur en eerlijk mogen heten, wij denken daar anders over. Nog belangrijker, het gros van onze klanten vindt die E-nummers ook niet zo'n probleem."

 

Hij zegt zich dan ook bijzonder te storen aan de manier van opereren van Foodwatch. "Als je het over puur en eerlijk hebt, dan vind ik Foodwatch zélf niet puur en eerlijk. Als je een oprechte club bent met bezwaren tegen wat wij doen, dan bel je toch eerst even. Dan zeg je: hallo, wij zijn Foodwatch, kunnen we een keer met jullie praten? Nu gaan ze eerst in de krant vertellen wat er allemaal niet deugt."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top