AH rekent op snelle groei afhaalpunten

AH rekent op snelle groei afhaalpunten
Albert Heijn heeft in Heemstede het eerste aparte afhaalpunt voor online bestelde boodschappen geopend. De grootste supermarktketen van Nederland denkt dat er een grote markt is voor meer van dit soort afhaalpunten.

Ook voor franchisers

Dat zei AH-topman Sander van der Laan bij de presentatie van het afhaalpunt, zonder evenwel concrete doelstellingen te noemen. Duidelijk is dat het tweede losse afhaalpunt in Naarden komt, terwijl daarna Tilburg aan de beurt is. Het eerste afhaalpunt wordt twee keer per dag beleverd vanuit het nieuwe distributiecentrum in Almere. Klanten krijgen hun boodschappen in kratten of tassen.

 

Albert Heijn denkt er ook over om kleinere afhaalpunten te openen bij de winkels, waar ook franchisers aan mee kunnen doen. Volgens Van der Laan zijn de zelfstandige ondernemers van AH blij met dit nieuws, aangezien het de winkeliers volgens hem additionele omzet zal opleveren. Per ondernemer zullen er afspraken worden gemaakt over de komst van afhaalpunten.

 

'Mooie toekomst voor websupers'

Van der Laan stelde bij de opening dat hij verwacht dat online foodverkoop in Nederland de komende jaren een vlucht gaat nemen. Volgens hem komen er bij Albert.nl al bestellingen tot 150 euro binnen. Hij rekent er dan ook op dat de totale omzet van online supermarkten met een factor drie of vier zal toenemen. Ook voor nieuwe zuster Bol.com wil Ahold iets met afhaalpunten doen, maar daarover wilde Van der Laan nog niet uitwijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top