AH rekent op snelle groei afhaalpunten | RetailDetail

AH rekent op snelle groei afhaalpunten

AH rekent op snelle groei afhaalpunten
Albert Heijn heeft in Heemstede het eerste aparte afhaalpunt voor online bestelde boodschappen geopend. De grootste supermarktketen van Nederland denkt dat er een grote markt is voor meer van dit soort afhaalpunten.

Ook voor franchisers

Dat zei AH-topman Sander van der Laan bij de presentatie van het afhaalpunt, zonder evenwel concrete doelstellingen te noemen. Duidelijk is dat het tweede losse afhaalpunt in Naarden komt, terwijl daarna Tilburg aan de beurt is. Het eerste afhaalpunt wordt twee keer per dag beleverd vanuit het nieuwe distributiecentrum in Almere. Klanten krijgen hun boodschappen in kratten of tassen.

 

Albert Heijn denkt er ook over om kleinere afhaalpunten te openen bij de winkels, waar ook franchisers aan mee kunnen doen. Volgens Van der Laan zijn de zelfstandige ondernemers van AH blij met dit nieuws, aangezien het de winkeliers volgens hem additionele omzet zal opleveren. Per ondernemer zullen er afspraken worden gemaakt over de komst van afhaalpunten.

 

'Mooie toekomst voor websupers'

Van der Laan stelde bij de opening dat hij verwacht dat online foodverkoop in Nederland de komende jaren een vlucht gaat nemen. Volgens hem komen er bij Albert.nl al bestellingen tot 150 euro binnen. Hij rekent er dan ook op dat de totale omzet van online supermarkten met een factor drie of vier zal toenemen. Ook voor nieuwe zuster Bol.com wil Ahold iets met afhaalpunten doen, maar daarover wilde Van der Laan nog niet uitwijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.