AH rekent op snelle groei afhaalpunten

AH rekent op snelle groei afhaalpunten
Albert Heijn heeft in Heemstede het eerste aparte afhaalpunt voor online bestelde boodschappen geopend. De grootste supermarktketen van Nederland denkt dat er een grote markt is voor meer van dit soort afhaalpunten.

Ook voor franchisers

Dat zei AH-topman Sander van der Laan bij de presentatie van het afhaalpunt, zonder evenwel concrete doelstellingen te noemen. Duidelijk is dat het tweede losse afhaalpunt in Naarden komt, terwijl daarna Tilburg aan de beurt is. Het eerste afhaalpunt wordt twee keer per dag beleverd vanuit het nieuwe distributiecentrum in Almere. Klanten krijgen hun boodschappen in kratten of tassen.

 

Albert Heijn denkt er ook over om kleinere afhaalpunten te openen bij de winkels, waar ook franchisers aan mee kunnen doen. Volgens Van der Laan zijn de zelfstandige ondernemers van AH blij met dit nieuws, aangezien het de winkeliers volgens hem additionele omzet zal opleveren. Per ondernemer zullen er afspraken worden gemaakt over de komst van afhaalpunten.

 

'Mooie toekomst voor websupers'

Van der Laan stelde bij de opening dat hij verwacht dat online foodverkoop in Nederland de komende jaren een vlucht gaat nemen. Volgens hem komen er bij Albert.nl al bestellingen tot 150 euro binnen. Hij rekent er dan ook op dat de totale omzet van online supermarkten met een factor drie of vier zal toenemen. Ook voor nieuwe zuster Bol.com wil Ahold iets met afhaalpunten doen, maar daarover wilde Van der Laan nog niet uitwijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top