AH Soendaplein brengt verse vis op ijs | RetailDetail

AH Soendaplein brengt verse vis op ijs

AH Soendaplein brengt verse vis op ijs

Albert Heijn aan het Soendaplein in Haarlem brengt sinds afgelopen zaterdag verse vis op ijs van Fish Tales. Klanten kunnen in het viskraam in de winkel kiezen uit een assortiment duurzaam gevangen verse vis, waaronder Hollandse vis, zalm en tonijn en schaal- en schelpdieren.

 

 

Net als in Zuid-Europa

In het viskraam staan visboeren die klanten informatie kunnen geven over de vis en de bereidingswijze. Daarnaast zijn er receptkaarten verkrijgbaar waarmee klanten gerechten van Fish Tales-oprichter Bart van Olphen kunnen bereiden. De AH-winkel in Haarlem biedt al duurzame visproducten, gerookt en uit diepvries en blik, maar met de komst van het viskraam wil Albert Heijn klanten meer keuze en inspiratie bieden.

 

Fish Tales werkt wereldwijd samen met authentieke en duurzame visserijen. Bart van Olphen ontwikkelde de verse visverkoop samen met businesspartner Harm-Jan van Dijk, die bij Landmarkt een visafdeling opzette: “Mijn droom was al jaren om onze vis op ijs in supermarkten te gaan verkopen. In supermarkten in Zuid-Europese landen zie je altijd vis op ijs. Dat is nu ook in Nederland het geval."

 

Visexpert Van Olphen is bekend van onder andere de Kortste kookshow van de wereld. Op Instagram laat hij in 15 seconden op opvallende locaties in de wereld zien hoe gemakkelijk, leuk en lekker het is om te koken met goede vis. Daarnaast maakt hij deel uit van Jamie Oliver’s Foodtube Network, een online foodcommunity met 1,6 miljoen abonnees.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.