AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit

AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit
Albert Heijn stelt de lancering van persoonlijke aanbiedingen voor klanten op basis van hun aankooppatroon voorlopig uit. Een deel van de klanten maakt zich volgens de supermarktketen zorgen over de privacy, waardoor Albert Heijn meer tijd gaat nemen om het project uit te leggen.

Klanten bezorgd over privacy

Dat schrijft Albert Heijn in een brief aan klanten. Enkele maanden geleden kondigde de marktleider onder de Nederlandse supermarkten de introductie van Mijn Bonus aan, aanbiedingen voor klanten op basis van de gegevens over het aankooppatroon die met de klantenkaart Bonuskaart zijn vastgelegd. Het zou voor het eerst in lange tijd zijn dat een Nederlandse supermarktketen op deze manier met verschillende aanbiedingen voor verschillende klantengroepen komt.

 

Zorgen bij klanten over privacy gooien echter roet in het eten. "Onze klanten zijn er blij mee. Maar we hoorden ook andere geluiden. Want ‘Mag dat zomaar,dat Albert Heijn de gegevens van haar klanten verzamelt en gebruikt als bron voor aanbiedingen?'", schrijft directeur Sander van der Laan in zijn openbare brief aan klanten. Van der Laan: "Dus willen we er 100 procent zeker van zijn dat we u een plezier gaan doen met Mijn Bonus. Daarom hebben we besloten later met Mijn Bonus te beginnen. Zo kunnen we u eerst nog eens precies uitleggen waarom en waarvoor uw gegevens zullen worden gebruikt en daarvoor uw toestemming vragen."

Uitstel is geen afstel

AH verzekert klanten dat er slechts sprake is van uitstel, geen afstel. Na de zomer volgt meer informatie.


Albert Heijn volgt met het project in de voetsporen van de inmiddels verdwenen supermarktketen Edah. Deze bood klanten halverwege de jaren negentig al individuele aanbiedingen. Daartoe moesten klanten hun klantenkaart invoeren bij zuilen in de ingang. Vervolgens kregen ze op basis van hun aankooppatroon een aantal kortingsbonnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top