AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit | RetailDetail

AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit

AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit
Albert Heijn stelt de lancering van persoonlijke aanbiedingen voor klanten op basis van hun aankooppatroon voorlopig uit. Een deel van de klanten maakt zich volgens de supermarktketen zorgen over de privacy, waardoor Albert Heijn meer tijd gaat nemen om het project uit te leggen.

Klanten bezorgd over privacy

Dat schrijft Albert Heijn in een brief aan klanten. Enkele maanden geleden kondigde de marktleider onder de Nederlandse supermarkten de introductie van Mijn Bonus aan, aanbiedingen voor klanten op basis van de gegevens over het aankooppatroon die met de klantenkaart Bonuskaart zijn vastgelegd. Het zou voor het eerst in lange tijd zijn dat een Nederlandse supermarktketen op deze manier met verschillende aanbiedingen voor verschillende klantengroepen komt.

 

Zorgen bij klanten over privacy gooien echter roet in het eten. "Onze klanten zijn er blij mee. Maar we hoorden ook andere geluiden. Want ‘Mag dat zomaar,dat Albert Heijn de gegevens van haar klanten verzamelt en gebruikt als bron voor aanbiedingen?'", schrijft directeur Sander van der Laan in zijn openbare brief aan klanten. Van der Laan: "Dus willen we er 100 procent zeker van zijn dat we u een plezier gaan doen met Mijn Bonus. Daarom hebben we besloten later met Mijn Bonus te beginnen. Zo kunnen we u eerst nog eens precies uitleggen waarom en waarvoor uw gegevens zullen worden gebruikt en daarvoor uw toestemming vragen."

Uitstel is geen afstel

AH verzekert klanten dat er slechts sprake is van uitstel, geen afstel. Na de zomer volgt meer informatie.


Albert Heijn volgt met het project in de voetsporen van de inmiddels verdwenen supermarktketen Edah. Deze bood klanten halverwege de jaren negentig al individuele aanbiedingen. Daartoe moesten klanten hun klantenkaart invoeren bij zuilen in de ingang. Vervolgens kregen ze op basis van hun aankooppatroon een aantal kortingsbonnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.

Sligro dankt omzetgroei aan overnames

19/04/2018

Sligro Food Group zag in het eerste kwartaal zijn omzet groeien met 8% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De goede cijfers dankt het groothandelsbedrijf, dat begin vorige maand zijn supermarktketen Emté van de hand deed, volledig aan overnames.

Lage dollar speelt Unilever parten

19/04/2018

Unilever zag zijn omzet over het eerste kwartaal met ruim 5% teruglopen als gevolg van negatieve wisselkoerseffecten. Zonder die impact zou de omzet van het levensmiddelen- en verzorgingsproductenconcern gestegen zijn met 3,4%.

Prijsconflict tussen Nestlé en Colruyt, Edeka en Intermarché bijna voorbij?

17/04/2018

Colruyt, Edeka en Intermarché komen dichter bij een akkoord in hun prijsconflict met Nestlé: de Zwitserse foodproducent doet toegevingen in een nieuw voorstel. Ondertussen beginnen de voorraden bij de retailers op te geraken.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.