AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit | RetailDetail

AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit

AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit
Albert Heijn stelt de lancering van persoonlijke aanbiedingen voor klanten op basis van hun aankooppatroon voorlopig uit. Een deel van de klanten maakt zich volgens de supermarktketen zorgen over de privacy, waardoor Albert Heijn meer tijd gaat nemen om het project uit te leggen.

Klanten bezorgd over privacy

Dat schrijft Albert Heijn in een brief aan klanten. Enkele maanden geleden kondigde de marktleider onder de Nederlandse supermarkten de introductie van Mijn Bonus aan, aanbiedingen voor klanten op basis van de gegevens over het aankooppatroon die met de klantenkaart Bonuskaart zijn vastgelegd. Het zou voor het eerst in lange tijd zijn dat een Nederlandse supermarktketen op deze manier met verschillende aanbiedingen voor verschillende klantengroepen komt.

 

Zorgen bij klanten over privacy gooien echter roet in het eten. "Onze klanten zijn er blij mee. Maar we hoorden ook andere geluiden. Want ‘Mag dat zomaar,dat Albert Heijn de gegevens van haar klanten verzamelt en gebruikt als bron voor aanbiedingen?'", schrijft directeur Sander van der Laan in zijn openbare brief aan klanten. Van der Laan: "Dus willen we er 100 procent zeker van zijn dat we u een plezier gaan doen met Mijn Bonus. Daarom hebben we besloten later met Mijn Bonus te beginnen. Zo kunnen we u eerst nog eens precies uitleggen waarom en waarvoor uw gegevens zullen worden gebruikt en daarvoor uw toestemming vragen."

Uitstel is geen afstel

AH verzekert klanten dat er slechts sprake is van uitstel, geen afstel. Na de zomer volgt meer informatie.


Albert Heijn volgt met het project in de voetsporen van de inmiddels verdwenen supermarktketen Edah. Deze bood klanten halverwege de jaren negentig al individuele aanbiedingen. Daartoe moesten klanten hun klantenkaart invoeren bij zuilen in de ingang. Vervolgens kregen ze op basis van hun aankooppatroon een aantal kortingsbonnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Duvel Moortgat de Italiaanse toer op

22/02/2018

Duvel Moortgat heeft zijn minderheidsbelang in de Italiaanse brouwerij Birrificio del Ducato opgetrokken tot 70%. De Belgische brouwerij, ook bekend van Vedett, zit al sinds 2016 in het kapitaal van de brouwerij uit Soragna bij Parma.

Supermarkten rekenen af met Europees voorstel voor boerenwelzijn

20/02/2018

Het zint sommige supermarkten niet dat de Europese Commissie boeren hogere prijzen wil geven bij onderhandelingen. Distributeurs uit Nederland, Duitsland en Oostenrijk waarschuwen voor prijsstijgingen voor de consument.

Deze foodinnovaties gaan het maken

20/02/2018

Vernieuwing in voeding is de kern van de wedstrijd Gouden Tavola. Vallen dit jaar in de prijzen: Belberry Preserves, BelOrta, Kaasboerderij ‘t Groendal en J.L. Lambert. Hun producten komen morgen op het bord of in het glas van de consument.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Kipster en Lidl brengen hanenvlees op de Nederlandse markt

19/02/2018

Vanaf volgende week verkoopt Lidl in Nederland een aantal producten van hanenvlees. Die worden gemaakt van het vlees van mannelijke haankuikens, die normaal in Nederland bij de geboorte al worden vergast.

Europese inkoopgroep Agecore zet Nestlé onder druk

16/02/2018

De Europese inkoopgroep Agecore heeft ermee gedreigd om 160 producten van Nestlé van zijn lijst te schrappen, tenzij de Zwitsers betere voorwaarden toestaan. Onder andere Colruyt, Coop en Edeka maken deel uit van Agecore.

Back to top