AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit | RetailDetail

AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit

AH stelt lancering persoonlijke aanbiedingen uit
Albert Heijn stelt de lancering van persoonlijke aanbiedingen voor klanten op basis van hun aankooppatroon voorlopig uit. Een deel van de klanten maakt zich volgens de supermarktketen zorgen over de privacy, waardoor Albert Heijn meer tijd gaat nemen om het project uit te leggen.

Klanten bezorgd over privacy

Dat schrijft Albert Heijn in een brief aan klanten. Enkele maanden geleden kondigde de marktleider onder de Nederlandse supermarkten de introductie van Mijn Bonus aan, aanbiedingen voor klanten op basis van de gegevens over het aankooppatroon die met de klantenkaart Bonuskaart zijn vastgelegd. Het zou voor het eerst in lange tijd zijn dat een Nederlandse supermarktketen op deze manier met verschillende aanbiedingen voor verschillende klantengroepen komt.

 

Zorgen bij klanten over privacy gooien echter roet in het eten. "Onze klanten zijn er blij mee. Maar we hoorden ook andere geluiden. Want ‘Mag dat zomaar,dat Albert Heijn de gegevens van haar klanten verzamelt en gebruikt als bron voor aanbiedingen?'", schrijft directeur Sander van der Laan in zijn openbare brief aan klanten. Van der Laan: "Dus willen we er 100 procent zeker van zijn dat we u een plezier gaan doen met Mijn Bonus. Daarom hebben we besloten later met Mijn Bonus te beginnen. Zo kunnen we u eerst nog eens precies uitleggen waarom en waarvoor uw gegevens zullen worden gebruikt en daarvoor uw toestemming vragen."

Uitstel is geen afstel

AH verzekert klanten dat er slechts sprake is van uitstel, geen afstel. Na de zomer volgt meer informatie.


Albert Heijn volgt met het project in de voetsporen van de inmiddels verdwenen supermarktketen Edah. Deze bood klanten halverwege de jaren negentig al individuele aanbiedingen. Daartoe moesten klanten hun klantenkaart invoeren bij zuilen in de ingang. Vervolgens kregen ze op basis van hun aankooppatroon een aantal kortingsbonnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.