AH test Bol.com-touchscreen in supermarkt | RetailDetail

AH test Bol.com-touchscreen in supermarkt

AH test Bol.com-touchscreen in supermarkt

Supermarktketen Albert Heijn begint vrijdag in Huizen met een test die het voor klanten mogelijk maakt via een touchscreen in de winkel boeken te bestellen bij zusteronderneming Bol.com. Het scherm heeft de vorm van een virtuele boekenplank.

In-store online boeken bestellen

Door het scherm aan te raken kunnen klanten een keuze maken uit de honderd meest populaire titels in de categorieën literatuur, spanning, gezien op tv, kookboeken en kinderboeken. In totaal zijn er dus vijfhonderd titels te koop.

 

Via een pinbetaling kan de klant direct afrekenen, waarna de bestelling de volgende dag klaarligt in de winkel. De test moet voor Albert Heijn uitwijzen of klanten interesse hebben om op deze manier een boek te kopen.

 

Nieuwe synergie tussen AH en Bol.com

Albert Heijn neemt zes maanden de tijd voor het proefproject, waarbij moederconcern Ahold zoekt naar een nieuwe vorm van synergie tussen dochterondernemingen Albert Heijn en Bol.com.

 

Eerder al werden er in de meeste winkels van Albert Heijn afhaalpunten van Bol.com opgezet. Ook waren er al gezamenlijke aanbiedingen, waarbij een grote campagne om Nederland aan de e-reader te krijgen het belangrijkste voorbeeld was. Albert Heijn voert al enkele jaren een klein assortiment bestsellers in grotere vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.