AH test Bol.com-touchscreen in supermarkt

AH test Bol.com-touchscreen in supermarkt

Supermarktketen Albert Heijn begint vrijdag in Huizen met een test die het voor klanten mogelijk maakt via een touchscreen in de winkel boeken te bestellen bij zusteronderneming Bol.com. Het scherm heeft de vorm van een virtuele boekenplank.

In-store online boeken bestellen

Door het scherm aan te raken kunnen klanten een keuze maken uit de honderd meest populaire titels in de categorieën literatuur, spanning, gezien op tv, kookboeken en kinderboeken. In totaal zijn er dus vijfhonderd titels te koop.

 

Via een pinbetaling kan de klant direct afrekenen, waarna de bestelling de volgende dag klaarligt in de winkel. De test moet voor Albert Heijn uitwijzen of klanten interesse hebben om op deze manier een boek te kopen.

 

Nieuwe synergie tussen AH en Bol.com

Albert Heijn neemt zes maanden de tijd voor het proefproject, waarbij moederconcern Ahold zoekt naar een nieuwe vorm van synergie tussen dochterondernemingen Albert Heijn en Bol.com.

 

Eerder al werden er in de meeste winkels van Albert Heijn afhaalpunten van Bol.com opgezet. Ook waren er al gezamenlijke aanbiedingen, waarbij een grote campagne om Nederland aan de e-reader te krijgen het belangrijkste voorbeeld was. Albert Heijn voert al enkele jaren een klein assortiment bestsellers in grotere vestigingen.

Tags: