AH test Bol.com-touchscreen in supermarkt | RetailDetail

AH test Bol.com-touchscreen in supermarkt

AH test Bol.com-touchscreen in supermarkt

Supermarktketen Albert Heijn begint vrijdag in Huizen met een test die het voor klanten mogelijk maakt via een touchscreen in de winkel boeken te bestellen bij zusteronderneming Bol.com. Het scherm heeft de vorm van een virtuele boekenplank.

In-store online boeken bestellen

Door het scherm aan te raken kunnen klanten een keuze maken uit de honderd meest populaire titels in de categorieën literatuur, spanning, gezien op tv, kookboeken en kinderboeken. In totaal zijn er dus vijfhonderd titels te koop.

 

Via een pinbetaling kan de klant direct afrekenen, waarna de bestelling de volgende dag klaarligt in de winkel. De test moet voor Albert Heijn uitwijzen of klanten interesse hebben om op deze manier een boek te kopen.

 

Nieuwe synergie tussen AH en Bol.com

Albert Heijn neemt zes maanden de tijd voor het proefproject, waarbij moederconcern Ahold zoekt naar een nieuwe vorm van synergie tussen dochterondernemingen Albert Heijn en Bol.com.

 

Eerder al werden er in de meeste winkels van Albert Heijn afhaalpunten van Bol.com opgezet. Ook waren er al gezamenlijke aanbiedingen, waarbij een grote campagne om Nederland aan de e-reader te krijgen het belangrijkste voorbeeld was. Albert Heijn voert al enkele jaren een klein assortiment bestsellers in grotere vestigingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.