AH test zelfscanning bij to go-formule | RetailDetail

AH test zelfscanning bij to go-formule

AH test zelfscanning bij to go-formule

Albert Heijn is onlangs een test met zelfscanning begonnen in de AH to go-vestiging aan het Zuidplein in Amsterdam. De naam van het systeem is weinig verrassend 'scan to go'.

Succesvolle proef

Volgens Levensmiddelenkrant.nl is het een primeur voor de gemaksformule die in Nederland vooral op de stations te vinden is. In de reguliere vestigingen van de supermarktketen kunnen klanten met een klantenkaart al jaren zelf de boodschappen scannen en in een handomdraai afrekenen. Eerder werd in dezelfde vestiging al een proef uitgevoerd waarbij consumenten hun aankopen met de mobiele telefoon konden afrekenen.

 

Volgens een medewerker van de winkel loopt de proef goed en wordt het zelfscan-apparaat door klanten gebruikt alsof het er al jaren staat. AH heeft eerder dit jaar de formule van AH to go vernieuwd. Later dit jaar moet de eerste vestiging in het buitenland de deuren openen, naar alle waarschijnlijkheid in Düsseldorf of Keulen in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.