AH test zelfscanning bij to go-formule

AH test zelfscanning bij to go-formule

Albert Heijn is onlangs een test met zelfscanning begonnen in de AH to go-vestiging aan het Zuidplein in Amsterdam. De naam van het systeem is weinig verrassend 'scan to go'.

Succesvolle proef

Volgens Levensmiddelenkrant.nl is het een primeur voor de gemaksformule die in Nederland vooral op de stations te vinden is. In de reguliere vestigingen van de supermarktketen kunnen klanten met een klantenkaart al jaren zelf de boodschappen scannen en in een handomdraai afrekenen. Eerder werd in dezelfde vestiging al een proef uitgevoerd waarbij consumenten hun aankopen met de mobiele telefoon konden afrekenen.

 

Volgens een medewerker van de winkel loopt de proef goed en wordt het zelfscan-apparaat door klanten gebruikt alsof het er al jaren staat. AH heeft eerder dit jaar de formule van AH to go vernieuwd. Later dit jaar moet de eerste vestiging in het buitenland de deuren openen, naar alle waarschijnlijkheid in Düsseldorf of Keulen in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Passoã maakt Lucas Bols vreugdedronken

16/11/2017

De omzet van sterkedrankenproducent Lucas Bols steeg in de eerste zes maanden van het gebroken boekjaar met 23,8% naar 48,8 miljoen euro. Op een half procent na dankt Bols die groei volledig aan de integratie van likeurmerk Passoã.

Nederlandse chocolademerken Droste en Verkade werken aan comeback

16/11/2017

Met Droste en Verkade werken twee klassieke Nederlandse chocolademerken hard aan een comeback, na een periode waarin ze door slecht management en de opkomst van andere merken in de verdrukking zijn geraakt.

Jumbo zoekt grote winkelpanden in België

16/11/2017

Wanneer de Nederlandse supermarktketen Jumbo naar België komt, zal het alleszins niet met stadswinkels zijn. De retailer wil grote supermarkten openen, blijkt uit nieuwe tips die RetailDetail kreeg vanuit de vastgoedsector.

Back to top