AH XL Almere sluit in maart | RetailDetail

AH XL Almere sluit in maart

AH XL Almere sluit in maart

De Albert Heijn XL in het centrum van Almere sluit bij het einde van dit huurcontract, eind maart 2015, de deuren. Over de oorzaak wil Albert Heijn verder niet speculeren.

Eerste XL die sluit

Woordvoerder Jan Christiaan Hellendoorn geeft in een toelichting aan dat Albert Heijn heeft getracht de omzet te verhogen door meer klanten te trekken, maar "uiteindelijk hebben wij geconstateerd dat de huidige exploitatie niet voldoende grond biedt om deze voort te zetten. Bij einde huurcontract hebben wij afgezien van verlenging en derhalve sluit de winkel op 22 maart 2015”, aldus Hellendoorn.

 

De 2500 m² grote locatie is de eerste XL-winkel die sluit. AH telt momenteel 36 XL-winkels in Nederland en zegt tevreden te zijn over de exploitatie van de andere XL's. De winkel in Almere zal acht jaar open geweest zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.