AH zet in op persoonlijke aanbiedingen

AH zet in op persoonlijke aanbiedingen
Albert Heijn gaat de Amerikaanse aanpak rond gepersonaliseerde aanbiedingen naar Nederland halen. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten gaat daarbij nadrukkelijk gebruik maken van nieuwe media als smartphones en tablets.Dat heeft Ahold-baas Dick Boer maandag gezegd tijdens een presentatie over de toekomstige strategie van Ahold. De uitrol van aanbiedingen die zijn afgestemd op het aankooppatroon van de klant moeten 1 tot 2 procent extra groei opleveren voor het supermarktbedrijf. De Amerikaanse dochteronderneming Giant-Carlisle is al succesvol met de indivuele aanbiedingen. Deze worden zowel gedaan aan klanten thuis als tijdens het winkelen. Recent deed Giant-Carlisle aanbiedingen de deur uit aan 2,5 miljoen klanten, waarvan er 2 miljoen verschillend waren.

Albert Heijn gaat voor de persoonlijke aanbiedingen ook samenwerking zoeken met partners, zowel in fabrikantenkringen als daarbuiten. De Nederlandse marktleider beschikt dankzij de bonuskaart over veel informatie over het aankooppatroon van vaste klanten. Dick Boer is ervan overtuigd dat de inzet van deze technieken zorgt voor trouwere klanten, die een groter deel van hun geld in de supermarkten van Ahold zullen uitgeven. Tijdens de presentatie liet de topman ook weten dat AH een proef start met afhaalpunten voor online bestellingen. De hele online omzet van Ahold moet de komende jaren verdrievoudigen van de huidige 500 miljoen euro naar anderhalf miljard.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Albert Heijn levert in Amsterdam binnen 15 minuten

21/11/2017

Albert Heijn levert sinds kort op de Amsterdamse Zuidas online bestellingen binnen 15 minuten aan huis of op kantoor. Het maakt daarvoor gebruik van fietskoeriers en heeft met ahtogodelivery.nl een speciale website gelanceerd.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Alibaba investeert 2,5 miljard in Auchan-dochter

20/11/2017

De Chinese e-commercereus Alibaba heeft een belang van 36% genomen in supermarktbedrijf Sun Art Retail Group. Met 450 supermarkten is dat de tweede grootste supermarktketen van China, en de Franse retailer Auchan is er de grootste aandeelhouder.

Colruyt controleert vleesleveranciers nu ook zelf

20/11/2017

Colruyt verscherpt de controle op zijn vleesproducten na de reeks schandalen die de vleessector de voorbije maanden alweer in een negatief daglicht stelde. In opdracht van de warenhuisketen licht een externe partner de slachthuizen onaangekondigd door.

Back to top