AH zet in op persoonlijke aanbiedingen

AH zet in op persoonlijke aanbiedingen
Albert Heijn gaat de Amerikaanse aanpak rond gepersonaliseerde aanbiedingen naar Nederland halen. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten gaat daarbij nadrukkelijk gebruik maken van nieuwe media als smartphones en tablets.Dat heeft Ahold-baas Dick Boer maandag gezegd tijdens een presentatie over de toekomstige strategie van Ahold. De uitrol van aanbiedingen die zijn afgestemd op het aankooppatroon van de klant moeten 1 tot 2 procent extra groei opleveren voor het supermarktbedrijf. De Amerikaanse dochteronderneming Giant-Carlisle is al succesvol met de indivuele aanbiedingen. Deze worden zowel gedaan aan klanten thuis als tijdens het winkelen. Recent deed Giant-Carlisle aanbiedingen de deur uit aan 2,5 miljoen klanten, waarvan er 2 miljoen verschillend waren.

Albert Heijn gaat voor de persoonlijke aanbiedingen ook samenwerking zoeken met partners, zowel in fabrikantenkringen als daarbuiten. De Nederlandse marktleider beschikt dankzij de bonuskaart over veel informatie over het aankooppatroon van vaste klanten. Dick Boer is ervan overtuigd dat de inzet van deze technieken zorgt voor trouwere klanten, die een groter deel van hun geld in de supermarkten van Ahold zullen uitgeven. Tijdens de presentatie liet de topman ook weten dat AH een proef start met afhaalpunten voor online bestellingen. De hele online omzet van Ahold moet de komende jaren verdrievoudigen van de huidige 500 miljoen euro naar anderhalf miljard.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Johma-salades tijdelijk uit winkelrekken bij Albert Heijn

15/01/2018

Supermarktketen Albert Heijn kampt momenteel met een tekort aan Johma-salades. Producent en supermarkt komen immers niet tot een vergelijk tijdens nieuwe contractbesprekingen, waardoor Johma niet meer levert.

Biscuiterie Seghers neemt Nederlandse Euro Patisserie over

15/01/2018

Koekjesbakkerij Biscuiterie Seghers uit Temse neemt zijn Nederlandse sectorgenoot Euro Patisserie over. De nieuwe groep wordt een van de tien grootste koekjesproducenten in de Benelux.

Back to top