AH zet in op persoonlijke aanbiedingen

AH zet in op persoonlijke aanbiedingen
Albert Heijn gaat de Amerikaanse aanpak rond gepersonaliseerde aanbiedingen naar Nederland halen. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten gaat daarbij nadrukkelijk gebruik maken van nieuwe media als smartphones en tablets.Dat heeft Ahold-baas Dick Boer maandag gezegd tijdens een presentatie over de toekomstige strategie van Ahold. De uitrol van aanbiedingen die zijn afgestemd op het aankooppatroon van de klant moeten 1 tot 2 procent extra groei opleveren voor het supermarktbedrijf. De Amerikaanse dochteronderneming Giant-Carlisle is al succesvol met de indivuele aanbiedingen. Deze worden zowel gedaan aan klanten thuis als tijdens het winkelen. Recent deed Giant-Carlisle aanbiedingen de deur uit aan 2,5 miljoen klanten, waarvan er 2 miljoen verschillend waren.

Albert Heijn gaat voor de persoonlijke aanbiedingen ook samenwerking zoeken met partners, zowel in fabrikantenkringen als daarbuiten. De Nederlandse marktleider beschikt dankzij de bonuskaart over veel informatie over het aankooppatroon van vaste klanten. Dick Boer is ervan overtuigd dat de inzet van deze technieken zorgt voor trouwere klanten, die een groter deel van hun geld in de supermarkten van Ahold zullen uitgeven. Tijdens de presentatie liet de topman ook weten dat AH een proef start met afhaalpunten voor online bestellingen. De hele online omzet van Ahold moet de komende jaren verdrievoudigen van de huidige 500 miljoen euro naar anderhalf miljard.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top