AH zet in op persoonlijke aanbiedingen

AH zet in op persoonlijke aanbiedingen
Albert Heijn gaat de Amerikaanse aanpak rond gepersonaliseerde aanbiedingen naar Nederland halen. De marktleider onder de Nederlandse supermarkten gaat daarbij nadrukkelijk gebruik maken van nieuwe media als smartphones en tablets.Dat heeft Ahold-baas Dick Boer maandag gezegd tijdens een presentatie over de toekomstige strategie van Ahold. De uitrol van aanbiedingen die zijn afgestemd op het aankooppatroon van de klant moeten 1 tot 2 procent extra groei opleveren voor het supermarktbedrijf. De Amerikaanse dochteronderneming Giant-Carlisle is al succesvol met de indivuele aanbiedingen. Deze worden zowel gedaan aan klanten thuis als tijdens het winkelen. Recent deed Giant-Carlisle aanbiedingen de deur uit aan 2,5 miljoen klanten, waarvan er 2 miljoen verschillend waren.

Albert Heijn gaat voor de persoonlijke aanbiedingen ook samenwerking zoeken met partners, zowel in fabrikantenkringen als daarbuiten. De Nederlandse marktleider beschikt dankzij de bonuskaart over veel informatie over het aankooppatroon van vaste klanten. Dick Boer is ervan overtuigd dat de inzet van deze technieken zorgt voor trouwere klanten, die een groter deel van hun geld in de supermarkten van Ahold zullen uitgeven. Tijdens de presentatie liet de topman ook weten dat AH een proef start met afhaalpunten voor online bestellingen. De hele online omzet van Ahold moet de komende jaren verdrievoudigen van de huidige 500 miljoen euro naar anderhalf miljard.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top