Ahold blijft snel groeien in Nederland

Ahold blijft snel groeien in Nederland
De omzet van Albert Heijn en zusterketens Gall & Gall en Etos is in het derde kwartaal 4,5 procent gestegen naar 2,3 miljard euro. De marktleider onder de Nederlandsse supermarktketens zag de autonome omzet met 3 procent toenemen, wat betekent dat het marktaandeel de afgelopen drie maanden wederom is gestegen. Het bedrijfsresultaat daalde echter van 156 naar 149 miljoen euro.In het persbericht rond de publicatie van de cijfers waarschuwt topman Dick Boer echter voor de moeizame marktomstandigheden omdat 'klanten terughoudend blijven in de bestedingen en gericht zijn op prijsacties in een inflatoire omgeving'. Nederland deed het beter dan heel Ahold, dat de omzet met 2,5 procent zag toenemen tot 6,86 miljard euro. Dit is echter deels te danken aan wisselkoerseffecten. De operationele winst ging met dik 5 procent omhoog tot 300 miljoen euro. De nettowinst ontwikkelde zich nog beter met een stijging van 15 procent naar 257 miljoen euro, maar deze toename is grotendeels te danken aan een eenmalige belastingmeevaller.

Ahold boekte in alle markten waar het bedrijf actief is omzetstijgingen. Zo kenden de Amerikaanse ketens Stop & Shop, Giant-Carlisle en Giant Landover een stijging van 8,5 procent. Daarmee kwamen deze dochterondernemingen uit op een omzet van 5,8 miljard dollar, wat neerkomt op ongeveer 4,3 miljard euro. Ook in Tsjechië en Slowakije boekte Ahold groei. De omzet steeg met 5,4 procent naar 392 miljoen euro en het bedrijfsresultaat nam toe van 2 miljoen in het derde kwartaal van 2010 naar 3 miljoen in dezelfde periode dit jaar.
Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top