Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS | RetailDetail

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS
Foto: EQRoy / Shutterstock.com

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

 

Motor voor nieuwe e-commerce- en digitale strategieën

Peapod Digital Labs wordt in de komende maanden uitgebouwd en moet nog voor het einde van het jaar volledig operationeel zijn, laat Ahold Delhaize USA weten in een persverklaring. De nieuwe organisatie zal zelfstandig opereren onder leiding van JJ Fleeman, die ook Chief eCommerce Officer wordt van de supermarktgroep in de VS. Fleeman speelde eerder ook al een rol in de integratie van Delhaize binnen Ahold Delhaizein de VS.


"Peapod Digital Labs wordt de motor voor onze e-commerce- en digitale strategieën in de VS", verklaart Kevin Holt, CEO van Ahold Delhaize USA. “Als een van de grootste supermarktretailers en marktleider in thuislevering aan de oostkust, hebben de lokale merken van Ahold Delhaize USA een sterke geschiedenis van innovatie.” 


Holt wil de grootte en schaal van de Amerikaanse formules van Ahold Delhaize als hefboom gaan gebruiken om klanten een gepersonaliseerde en moeiteloze winkelervaring te geven. In de persverklaring staat wel expliciet dat de innovaties die het nieuwe lab ontwikkelt alleen voor de VS bedoeld zijn. Het is dus nog niet duidelijk of Ahold Delhaize ook in Europa van de technologieën gebruik zal maken.

 

Doel: "ongeziene omnichannel-supermarktervaring creëren"

Ahold Delhaize USA wil, in navolging van Wal-Mart en Amazon, gaan inzetten op digitalisering en nieuwe technologie om “de beste van de klas” te worden in klantenbeleving, zegt topman JJ Fleeman: “Of het nu om maaltijdinspiratie, onlineshopping of digitalisering en personalisatie in de winkels gaat, Peapod Digital Labs zal de digitale ervaring voor Amerikaanse klanten verbeteren.”


Peapod Digital Labs is bovendien niet zomaar vernoemd naar de online boodschappenformule Peapod: het zal die formule ook aansturen. “We hebben de ongelooflijke opportuniteit om verder te bouwen op de lange innovatiegeschiedenis van Peapod en zo een ongeziene omnichannel-supermarktervaring te creëren”, aldus nog Fleeman, tevens voormalig strategietopman van Ahold Delhaize USA. 
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.