Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS | RetailDetail

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS
Foto: EQRoy / Shutterstock.com

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

 

Motor voor nieuwe e-commerce- en digitale strategieën

Peapod Digital Labs wordt in de komende maanden uitgebouwd en moet nog voor het einde van het jaar volledig operationeel zijn, laat Ahold Delhaize USA weten in een persverklaring. De nieuwe organisatie zal zelfstandig opereren onder leiding van JJ Fleeman, die ook Chief eCommerce Officer wordt van de supermarktgroep in de VS. Fleeman speelde eerder ook al een rol in de integratie van Delhaize binnen Ahold Delhaizein de VS.


"Peapod Digital Labs wordt de motor voor onze e-commerce- en digitale strategieën in de VS", verklaart Kevin Holt, CEO van Ahold Delhaize USA. “Als een van de grootste supermarktretailers en marktleider in thuislevering aan de oostkust, hebben de lokale merken van Ahold Delhaize USA een sterke geschiedenis van innovatie.” 


Holt wil de grootte en schaal van de Amerikaanse formules van Ahold Delhaize als hefboom gaan gebruiken om klanten een gepersonaliseerde en moeiteloze winkelervaring te geven. In de persverklaring staat wel expliciet dat de innovaties die het nieuwe lab ontwikkelt alleen voor de VS bedoeld zijn. Het is dus nog niet duidelijk of Ahold Delhaize ook in Europa van de technologieën gebruik zal maken.

 

Doel: "ongeziene omnichannel-supermarktervaring creëren"

Ahold Delhaize USA wil, in navolging van Wal-Mart en Amazon, gaan inzetten op digitalisering en nieuwe technologie om “de beste van de klas” te worden in klantenbeleving, zegt topman JJ Fleeman: “Of het nu om maaltijdinspiratie, onlineshopping of digitalisering en personalisatie in de winkels gaat, Peapod Digital Labs zal de digitale ervaring voor Amerikaanse klanten verbeteren.”


Peapod Digital Labs is bovendien niet zomaar vernoemd naar de online boodschappenformule Peapod: het zal die formule ook aansturen. “We hebben de ongelooflijke opportuniteit om verder te bouwen op de lange innovatiegeschiedenis van Peapod en zo een ongeziene omnichannel-supermarktervaring te creëren”, aldus nog Fleeman, tevens voormalig strategietopman van Ahold Delhaize USA. 
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten.