Ahold Delhaize toont gecombineerde cijfers na fusie

Ahold Delhaize toont gecombineerde cijfers na fusie

Ahold Delhaize toont gecombineerde cijfers na fusie

Ahold Delhaize heeft pro-formacijfers vrijgegeven, die moeten dienen als vergelijkingsbasis voor de eerste resultaten van het fusiebedrijf. De cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van Ahold en Delhaize sinds de start van het boekjaar 2015.

Samen meer dan 60 miljard euro omzet

De resultaten houden geen rekening met winkels die werden afgestoten en de kosten van de fusie. Zo werden er vooral in de Verenigde Staten een honderdtal winkels van de hand gedaan. Ook in België werden er meer dan tien winkels verkocht. Daarnaast werd er ook geen rekening gehouden met de resultaten van Tom & Co, dat in juni door Delhaize werd verkocht. De kosten voor de fusie kwamen dan weer neer op 62 miljoen euro in 2015 en 15 miljoen euro in de eerste helft van 2016.

 

Uit de gecombineerde cijfers blijkt dat Ahold Delhaize in 2015 een omzet haalde van 60,9 miljard euro. In de eerste helft van 2016 werd er alvast een omzet gehaald van 32,3 miljard euro. De nettowinst kwam in 2015 neer op 1,2 miljard euro en in de eerste helft van 2016 werd een nettowinst gehaald van 656 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.