Ahold Delhaize toont gecombineerde cijfers na fusie

Ahold Delhaize toont gecombineerde cijfers na fusie

Ahold Delhaize toont gecombineerde cijfers na fusie

Ahold Delhaize heeft pro-formacijfers vrijgegeven, die moeten dienen als vergelijkingsbasis voor de eerste resultaten van het fusiebedrijf. De cijfers zijn gebaseerd op de resultaten van Ahold en Delhaize sinds de start van het boekjaar 2015.

Samen meer dan 60 miljard euro omzet

De resultaten houden geen rekening met winkels die werden afgestoten en de kosten van de fusie. Zo werden er vooral in de Verenigde Staten een honderdtal winkels van de hand gedaan. Ook in België werden er meer dan tien winkels verkocht. Daarnaast werd er ook geen rekening gehouden met de resultaten van Tom & Co, dat in juni door Delhaize werd verkocht. De kosten voor de fusie kwamen dan weer neer op 62 miljoen euro in 2015 en 15 miljoen euro in de eerste helft van 2016.

 

Uit de gecombineerde cijfers blijkt dat Ahold Delhaize in 2015 een omzet haalde van 60,9 miljard euro. In de eerste helft van 2016 werd er alvast een omzet gehaald van 32,3 miljard euro. De nettowinst kwam in 2015 neer op 1,2 miljard euro en in de eerste helft van 2016 werd een nettowinst gehaald van 656 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.