Ahold en Delhaize schrappen bonussen | RetailDetail

Ahold en Delhaize schrappen bonussen

Ahold en Delhaize schrappen bonussen

Ahold en Delhaize hebben besloten om de grote bonussen, die de topmannen zouden krijgen bij een geslaagde integratie van de twee bedrijven, te schrappen. Dat doen ze onder druk van de beleggers, die hun ongenoegen hadden geuit.

 

Geschrapt van agenda

Zo zou Ahold-CEO Dick Boer, die tevens de CEO van het nieuwe bedrijf wordt, een bonus krijgen van ongeveer één miljoen euro. Ook Frans Muller van Delhaize kon rekenen op een bonus van één miljoen euro, plus daarbovenop nog eens een aanblijfbonus in de vorm van een aandelenpakket met een waarde van 1,5 miljoen euro.

 

De beleggers waren niet te spreken over de bonussen, voornamelijk omdat het, volgens hen, sowieso de taak is van de topmannen om de fusie in goede banen te leiden en ze er dus geen extraatje voor hoeven te krijgen. Dat schrijft RTL Z.

 

Normaal gezien moest er volgende week tijdens de aandeelhoudersvergadering gestemd worden over de bonussen, maar dat agendapunt is nu dus van de lijst geschrapt bij zowel Ahold als Delhaize.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.