Ahold lanceert gratis magazine in Verenigde Staten | RetailDetail

Ahold lanceert gratis magazine in Verenigde Staten

Ahold lanceert gratis magazine in Verenigde Staten

Ahold lanceert in de Verenigde Staten Savory, een gratis klantenmagazine en webplatform. Het concept is gebaseerd op Allerhande, dat al 30 jaar beschikbaar is in Nederland. De eerste editie is beschikbaar vanaf 14 juni.

Ook receptenapp op komst

Volgens Jan van Dam, marketingmanager van Ahold in de Verenigde Staten, is dit een uniek concept in het land. "Het is 'virtual meets physical' en het is een daadwerkelijke vernieuwing voor Ahold, ons klanten en onze toeleveranciers. Wij denken dat we dit zo groot kunnen maken als we maar willen", zegt hij aan het Amerikaanse Supermarket News.


Het magazine zal dit jaar vier keer uitgebracht worden en beschikbaar zijn in papieren versie, maar ook voor draagbare toestellen en gewoon online. Vanaf volgend jaar moet Savory zes keer per jaar in de winkels te vinden zijn.


Het eerste nummer is 120 pagina's dik en zal een boel recepten bevatten. Er komen vaste rubrieken voor budgetvriendelijke maaltijden en een nutritionist zal in het magazine vaak gestelde vragen beantwoorden. In de toekomst wil Ahold nog een app lanceren met video's die de recepten uit Savory uit de doeken doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.