Ahold lanceert gratis magazine in Verenigde Staten | RetailDetail

Ahold lanceert gratis magazine in Verenigde Staten

Ahold lanceert gratis magazine in Verenigde Staten

Ahold lanceert in de Verenigde Staten Savory, een gratis klantenmagazine en webplatform. Het concept is gebaseerd op Allerhande, dat al 30 jaar beschikbaar is in Nederland. De eerste editie is beschikbaar vanaf 14 juni.

Ook receptenapp op komst

Volgens Jan van Dam, marketingmanager van Ahold in de Verenigde Staten, is dit een uniek concept in het land. "Het is 'virtual meets physical' en het is een daadwerkelijke vernieuwing voor Ahold, ons klanten en onze toeleveranciers. Wij denken dat we dit zo groot kunnen maken als we maar willen", zegt hij aan het Amerikaanse Supermarket News.


Het magazine zal dit jaar vier keer uitgebracht worden en beschikbaar zijn in papieren versie, maar ook voor draagbare toestellen en gewoon online. Vanaf volgend jaar moet Savory zes keer per jaar in de winkels te vinden zijn.


Het eerste nummer is 120 pagina's dik en zal een boel recepten bevatten. Er komen vaste rubrieken voor budgetvriendelijke maaltijden en een nutritionist zal in het magazine vaak gestelde vragen beantwoorden. In de toekomst wil Ahold nog een app lanceren met video's die de recepten uit Savory uit de doeken doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.