Ahold lanceert gratis magazine in Verenigde Staten

Ahold lanceert gratis magazine in Verenigde Staten

Ahold lanceert in de Verenigde Staten Savory, een gratis klantenmagazine en webplatform. Het concept is gebaseerd op Allerhande, dat al 30 jaar beschikbaar is in Nederland. De eerste editie is beschikbaar vanaf 14 juni.

Ook receptenapp op komst

Volgens Jan van Dam, marketingmanager van Ahold in de Verenigde Staten, is dit een uniek concept in het land. "Het is 'virtual meets physical' en het is een daadwerkelijke vernieuwing voor Ahold, ons klanten en onze toeleveranciers. Wij denken dat we dit zo groot kunnen maken als we maar willen", zegt hij aan het Amerikaanse Supermarket News.


Het magazine zal dit jaar vier keer uitgebracht worden en beschikbaar zijn in papieren versie, maar ook voor draagbare toestellen en gewoon online. Vanaf volgend jaar moet Savory zes keer per jaar in de winkels te vinden zijn.


Het eerste nummer is 120 pagina's dik en zal een boel recepten bevatten. Er komen vaste rubrieken voor budgetvriendelijke maaltijden en een nutritionist zal in het magazine vaak gestelde vragen beantwoorden. In de toekomst wil Ahold nog een app lanceren met video's die de recepten uit Savory uit de doeken doen.

Tags: