Ahold lanceert La Place in Verenigde Staten | RetailDetail

Ahold lanceert La Place in Verenigde Staten

Ahold lanceert La Place in Verenigde Staten

Ahold heeft in de Verenigde Staten het concept van La Place gelanceerd onder de naam Bfresh. Ahold heeft daarvoor een licentie gekregen van moederbedrijf V&D, dat zelf probeert La Place op de Amerikaanse markt te lanceren onder de naam Little Kitchen.

Toevallige samenwerking

Het is vrij uitzonderlijk dat twee grote Nederlandse retailers op deze manier samenwerken, maar de samenwerking is het resultaat van een toevallige samenloop van omstandigheden. Het was immers een Amerikaans onderdeel van Ahold, Fresh Formats, dat de aanknoping zocht met de mensen achter Little Kitchen.

 

Fresh Formats werd opgezet om nieuwe concepten op de Amerikaanse markt op kleine schaal uit te proberen en kwam daarbij dus toevallig uit bij Little Kitchen en V&D. Bfresh staat dan ook volledig los van de andere activiteiten van Ahold in de VS: er worden dan ook geen producten verkocht van andere ketens.

 

Rabobank-analist Patrick Roquas is alvast enthousiast over de eerste vestiging van Bfresh. "Bfresh zag er veelbelovend uit. Dit is iets met lef. Je krijgt het gevoel dat er iets gebeurt", stelt Roquas vast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.