Ahold lanceert La Place in Verenigde Staten | RetailDetail

Ahold lanceert La Place in Verenigde Staten

Ahold lanceert La Place in Verenigde Staten

Ahold heeft in de Verenigde Staten het concept van La Place gelanceerd onder de naam Bfresh. Ahold heeft daarvoor een licentie gekregen van moederbedrijf V&D, dat zelf probeert La Place op de Amerikaanse markt te lanceren onder de naam Little Kitchen.

Toevallige samenwerking

Het is vrij uitzonderlijk dat twee grote Nederlandse retailers op deze manier samenwerken, maar de samenwerking is het resultaat van een toevallige samenloop van omstandigheden. Het was immers een Amerikaans onderdeel van Ahold, Fresh Formats, dat de aanknoping zocht met de mensen achter Little Kitchen.

 

Fresh Formats werd opgezet om nieuwe concepten op de Amerikaanse markt op kleine schaal uit te proberen en kwam daarbij dus toevallig uit bij Little Kitchen en V&D. Bfresh staat dan ook volledig los van de andere activiteiten van Ahold in de VS: er worden dan ook geen producten verkocht van andere ketens.

 

Rabobank-analist Patrick Roquas is alvast enthousiast over de eerste vestiging van Bfresh. "Bfresh zag er veelbelovend uit. Dit is iets met lef. Je krijgt het gevoel dat er iets gebeurt", stelt Roquas vast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.