Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons | RetailDetail

Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons

Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons

Supermarktconcern Ahold heeft Ben Wichart aangetrokken als Chief Information Officer. In die gloednieuwe functie moet hij het moederbedrijf van Albert Heijn bijstaan in het uitrollen van zijn "Reshaping Retail"-strategie.

Retailveteraan met strepen

Ahold maakte vandaag bekend dat Ben Wishart is benoemd in de nieuwe rol van chief information officer, een baan die hij officieel start op 17 juni. Wishart was sinds oktober 2011 CIO bij de Britse food retailer Morrisons. Diezelfde functie bekleedde hij eerder bij het Britse toonaangevende hospitality-concern Whitbread, waar hij aan de slag ging na diverse senior information management-functies bij Tesco.

 

"Retailveteraan" Wishart verdiende al flink wat strepen in het Britse technologiewereldje: in 2010 werd hij nog uitgeroepen tot de "derde meest invloedrijke CIO van Groot-Brittannië" in de CIO50-hitparade opgesteld door Silicon.com.

 

"Technologie steeds belangrijker"

Ben Wishart gaat rechtstreeks rapporteren aan CFO Jeff Carr, die voor de nieuwkomer een belangrijke strategische rol ziet weggelegd: "Technologie wordt steeds belangrijker voor het succes van onze Reshaping Retail-strategie. Het is goed dat Ben bij Ahold start om de onderneming door de volgende fase van de ontwikkeling te leiden, terwijl wij inspelen op een veranderende retailwereld, onze schaalgrootte optimaal benutten en technologie coördineren".

 

De CFO onderstreept vooral Wisharts kwaliteiten in "strategisch leiderschap, bedrijfstransformatie, teambuilding en technologisch leiderschap".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.