Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons

Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons

Supermarktconcern Ahold heeft Ben Wichart aangetrokken als Chief Information Officer. In die gloednieuwe functie moet hij het moederbedrijf van Albert Heijn bijstaan in het uitrollen van zijn "Reshaping Retail"-strategie.

Retailveteraan met strepen

Ahold maakte vandaag bekend dat Ben Wishart is benoemd in de nieuwe rol van chief information officer, een baan die hij officieel start op 17 juni. Wishart was sinds oktober 2011 CIO bij de Britse food retailer Morrisons. Diezelfde functie bekleedde hij eerder bij het Britse toonaangevende hospitality-concern Whitbread, waar hij aan de slag ging na diverse senior information management-functies bij Tesco.

 

"Retailveteraan" Wishart verdiende al flink wat strepen in het Britse technologiewereldje: in 2010 werd hij nog uitgeroepen tot de "derde meest invloedrijke CIO van Groot-Brittannië" in de CIO50-hitparade opgesteld door Silicon.com.

 

"Technologie steeds belangrijker"

Ben Wishart gaat rechtstreeks rapporteren aan CFO Jeff Carr, die voor de nieuwkomer een belangrijke strategische rol ziet weggelegd: "Technologie wordt steeds belangrijker voor het succes van onze Reshaping Retail-strategie. Het is goed dat Ben bij Ahold start om de onderneming door de volgende fase van de ontwikkeling te leiden, terwijl wij inspelen op een veranderende retailwereld, onze schaalgrootte optimaal benutten en technologie coördineren".

 

De CFO onderstreept vooral Wisharts kwaliteiten in "strategisch leiderschap, bedrijfstransformatie, teambuilding en technologisch leiderschap".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Back to top