Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons

Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons

Supermarktconcern Ahold heeft Ben Wichart aangetrokken als Chief Information Officer. In die gloednieuwe functie moet hij het moederbedrijf van Albert Heijn bijstaan in het uitrollen van zijn "Reshaping Retail"-strategie.

Retailveteraan met strepen

Ahold maakte vandaag bekend dat Ben Wishart is benoemd in de nieuwe rol van chief information officer, een baan die hij officieel start op 17 juni. Wishart was sinds oktober 2011 CIO bij de Britse food retailer Morrisons. Diezelfde functie bekleedde hij eerder bij het Britse toonaangevende hospitality-concern Whitbread, waar hij aan de slag ging na diverse senior information management-functies bij Tesco.

 

"Retailveteraan" Wishart verdiende al flink wat strepen in het Britse technologiewereldje: in 2010 werd hij nog uitgeroepen tot de "derde meest invloedrijke CIO van Groot-Brittannië" in de CIO50-hitparade opgesteld door Silicon.com.

 

"Technologie steeds belangrijker"

Ben Wishart gaat rechtstreeks rapporteren aan CFO Jeff Carr, die voor de nieuwkomer een belangrijke strategische rol ziet weggelegd: "Technologie wordt steeds belangrijker voor het succes van onze Reshaping Retail-strategie. Het is goed dat Ben bij Ahold start om de onderneming door de volgende fase van de ontwikkeling te leiden, terwijl wij inspelen op een veranderende retailwereld, onze schaalgrootte optimaal benutten en technologie coördineren".

 

De CFO onderstreept vooral Wisharts kwaliteiten in "strategisch leiderschap, bedrijfstransformatie, teambuilding en technologisch leiderschap".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top