Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons | RetailDetail

Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons

Ahold plukt nieuwe CIO weg bij Morrisons

Supermarktconcern Ahold heeft Ben Wichart aangetrokken als Chief Information Officer. In die gloednieuwe functie moet hij het moederbedrijf van Albert Heijn bijstaan in het uitrollen van zijn "Reshaping Retail"-strategie.

Retailveteraan met strepen

Ahold maakte vandaag bekend dat Ben Wishart is benoemd in de nieuwe rol van chief information officer, een baan die hij officieel start op 17 juni. Wishart was sinds oktober 2011 CIO bij de Britse food retailer Morrisons. Diezelfde functie bekleedde hij eerder bij het Britse toonaangevende hospitality-concern Whitbread, waar hij aan de slag ging na diverse senior information management-functies bij Tesco.

 

"Retailveteraan" Wishart verdiende al flink wat strepen in het Britse technologiewereldje: in 2010 werd hij nog uitgeroepen tot de "derde meest invloedrijke CIO van Groot-Brittannië" in de CIO50-hitparade opgesteld door Silicon.com.

 

"Technologie steeds belangrijker"

Ben Wishart gaat rechtstreeks rapporteren aan CFO Jeff Carr, die voor de nieuwkomer een belangrijke strategische rol ziet weggelegd: "Technologie wordt steeds belangrijker voor het succes van onze Reshaping Retail-strategie. Het is goed dat Ben bij Ahold start om de onderneming door de volgende fase van de ontwikkeling te leiden, terwijl wij inspelen op een veranderende retailwereld, onze schaalgrootte optimaal benutten en technologie coördineren".

 

De CFO onderstreept vooral Wisharts kwaliteiten in "strategisch leiderschap, bedrijfstransformatie, teambuilding en technologisch leiderschap".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nestlé is de vier vingers van KitKat kwijt

23/04/2018

De vier ‘vingers’ van de chocoladereep KitKat zijn niet typisch genoeg om Nestlé het alleenrecht ervoor toe te kennen. Het Europees Gerechtshof beslecht zo een lange juridische strijd tussen KitKat en Leo.

Picnic bouwt distributiecentrum vlakbij België

23/04/2018

Vorige week nog maakte Picnic bekend zijn service uit te breiden naar twee nieuwe Noord-Brabantse steden; vandaag kondigt de online supermarkt de bouw van een distributiecentrum in Eindhoven aan. Het magazijn moet in mei al operationeel zijn.

Colruyt zet volop in op ‘vleesloos vlees’

20/04/2018

Vleesvervangers zijn hot, en dat heeft ook Colruyt begrepen. De Belgische retailer gaat samen met het Ierse voedingsbedrijf Kerry plantaardige vleesvervangers maken, een jaar nadat het al 'soja-kippenvleesproducent' Ojah overnam.

EU stemt wet voor betere biolabels

20/04/2018

Het Europees Parlement heeft een wet aangenomen om de biosector strenger, maar eerlijker en duidelijker te reglementeren. Met onder meer een biolabel en importregels wil Europa vooral bioproductie van eigen bodem een duwtje in de rug geven.

Heineken en Bavaria zoeken geluk buiten Europa

19/04/2018

Hoewel de Europese biermarkt het lastig blijft hebben, tekenen brouwerijgroepen Heineken en Bavaria groeiende omzetcijfers op. Bavaria haalde vorig jaar een recordomzet, bij Heineken steeg het volume in het voorbije kwartaal met 4,3%.

Danone boekt sterkste vergelijkbare omzetgroei in 5 jaar

19/04/2018

De Franse voedingsreus Danone heeft er een beresterk eerste kwartaal op zitten. De omzet groeide op vergelijkbare basis met 4,9%, meteen de sterkste prestatie van de voorbije vijf jaar.