Ahold richt "executive committee" op | RetailDetail

Ahold richt "executive committee" op

Ahold richt "executive committee" op

Ahold richt een zogeheten 'executive committee' op om de bestuursstructuur en het besluitvormingsproces te vereenvoudigen. Dat moet onder meer de uitrol van de 'reshaping retail'-strategie versnellen, zo laat het Nederlandse supermarktconcern weten.

Zes mannen, één (nieuwe) vrouw

Het Executive Committee, kortweg ExCo, gaat vanaf 1 september aan de slag en zal bestaan uit zeven mensen. Behalve bestuursvoorzitter Dick Boer gaat het om financieel directeur Jeff Carr, chief corporate governance council Lodewijk Hijmans van den Bergh, de topman van Ahold USA James McCann, de topman van Ahold Europa Sander van der Laan en het hoofd personeelszaken Marten Booisma.

 

Al stapt die laatste op 1 oktober wel over naar AkzoNobel. Wie hem zal opvolgen, is nog niet bekend.

 

Naast deze zes heren zal er ook één vrouw in het ExCo zetelen: chief commercial officier Hanneke Faber. Zij komt over van bij Procter & Gamble, waar ze meerdere management- en marketingfuncties bekleedde in de Verenigde Staten, Zwitserland, Griekenland en Nederland.

 

In haar nieuwe functie zal Hanneke Faber de online en customer loyalty initiatieven van Ahold aansturen. De "CCO" zal rechtstreeks rapporteren aan Dick Boer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.